wtorek, 21 kwietnia 2020

Beltane/Noc Walpurgii - Modlitwy i Wezwania

INWOKACJA DO GREEN MANA

Green Manie, wzywam cię!
Królu lasów, panie dziczy, władco zwierząt, przybądź do mnie!
Jestem ziemią. Jestem polem uprawnym. Jestem naczyniem,
przybądź do mnie!
Wypełnij mnie swoim pożądaniem! Swoim życiem! Swoją potęgą!
Wielki Green Manie, wzywam cię!
Przez twoje imiona przyzywam cię!
Cernunnosie, Panie, królu lasów, panie dziczy, władco zwierząt,
przybądź do mnie!
Jesteś Rogatym Bogiem. Jesteś Królem Dębu. Jesteś bogiem,
który umarł i zmartwychwstał.
Panie! Cernunnosie! Green Manie! Przybądź do mnie!
Opróżniam dla ciebie swoje wnętrze, panie!
Przygotowuję się na ciebie, panie.
Dosiądź mnie, Green Manie, dosiądź mnie,
I razem polecimy w noc,
Poprzez lasy,
Poprzez drzewa,
Tuż przy strumieniu wiecznego życia.
Dotykaj przez moje dłonie, smakuj przez mój język,
spoglądaj przez moje oczy, poczuj przez moje ciało!
Biegaj na moich nogach, sięgaj moimi ramionami,
oddychaj moimi płucami, kochaj moim sercem!
To nie ja, ale Green Man jest tym, który przemawia
moim głosem!
Dosiądź mnie, Green Manie, dosiądź mnie!

MODLITWA DO GREEN MANA

Potężny Green Manie, drogi panie lasów,
Królu lasów, władco pól i ptactwa, boże skał i drzew!
Wielki Green Manie, modlę się do ciebie! Proszę,
usłysz mnie teraz!
Napełnij mnie życiem i energią! Chroń moje zdrowie!
Moje ciało jest twoim ciałem, Green Manie,
i rozwija się i rośnie niczym liście trawy i drzew.
Wielki Green Manie, modlę się do ciebie!
Jestem sadzonką, a ty moim zagajnikiem.
Wielki Green Manie, modlę się do ciebie,
uczyń mnie swoją własnością!
Napełnij moje kieszenie bogactwami!
Chroń moje bogactwo i przynieś mi dobrobyt!
Mój skarb jest twoim skarbem, Green Manie,
a on lśni niczym słońce w trawie i drzewach!
Wielki Green Manie, modlę się do ciebie!
Ja jestem żołędziem, a ty jesteś dębem.
Potężny Green Manie, modlę się do ciebie,
uczyń mnie swoją własnością!
Uczyń mnie silną niczym las, żywą niczym drzewa,
zajętą niczym pszczoły!
Uczyń mnie śmiałą i pełną życia, mój panie!
Uczyń mnie silną, pomóż mi się rozwijać, mój panie!
Wielki Green Manie, modlę się do ciebie,
uczyń mnie swoją własnością!
Dziecię lasu, dziecko drzew, twój sługa, twój namiestnik,
twój przyjaciel i twój lennik.
Jestem gałęzią pełną pąków. Jestem kruchym pędem.
Jestem wspinającym się pnączem. Jestem łaknącym korzeniem.
Zaopiekuj się mną, Green Manie, i uczyń mnie swoją własnością!
Wielki Green Manie, modlę się do ciebie,
uczyń mnie swoją własnością!

INWOKACJA SOLARNA

Belu, Belenosie, Belemosie, Bealu!
Jaśniejący, promieniejący,
Wiecznie trwający!
Słońce jest twoim okiem, jego promienie są twymi łzami,
Kiedy życie zbliża się do zagłady,
kiedy nowe dni umierają w ciągu lat.
Wielki Belenos przetrwa, jaśniejący, który świeci,
Wiecznotrwałe światło promieniejące jasno po wsze czasy!
Belenosie, podnieć mnie!
Jestem pochodnią, lampą, knotem świecy!
Napełnij mnie swoim światłem, Belenosie!
Belenosie, podnieć mnie!
Wniknij w moje ciało.
Napełnij mnie jasnością.
Napełnij mnie światłem.
Wypełnij mnie ogniem.
Belenosie, podnieć mnie i wejdź we mnie!
Jestem liściem wchłaniającym światło słońca.
Jestem gałęzią pochłanianą w płomieniu.
Jestem twoja, Wielki Belenosie,
zapal moje światło i rozpal mnie!

MODLITWA DO BELENOSA

Drogi Belenosie, jaśniejący, promieniejący, o, potężny!
Ty, którego światło nigdy się nie kończy,
Ty, którego ciepło nigdy nie ustaje,
Ty, którego wysiłek nigdy nie słabnie!
Drogi Belenosie, wielki Belenosie, modlę się do ciebie.
Oświeć mnie, jaśniejący!
Podsyć moje marzenia, promieniejący!
Pobłogosław mnie swoim światłem.
Pobłogosław mnie swoją miłością.
Pobłogosław mnie swoją energią, siłą, namiętnością!
Przekształć mnie swoim ogniem.
Spraw, abym była warta twojego światła.
Pozwól mi świecić z bezgraniczną jasnością i miłością,
tak jak ty to robisz, panie Belenosie!
Wielki Belenosie, proszę, pobłogosław mnie.
Obdarz światłem moje marzenia, pola i stada!
Obdarz światłem ziemię i wszystkie jej stworzenia!
Odgoń ciemność, wielki Belenosie.
Odgoń lęki, zwątpienia i chłód.
Odgoń ciemność, wielki Belenosie.
Odgoń ciemność swoim nigdy niekończącym się światłem!

INWOKACJA DO BOGINI ZIEMI

Śliczna dziewico, piękna Bogini Ziemi, pól, kwiatów i drzew.
Pani oceanów, władczyni rzek i mórz,
Wielka matko wszystkich zwierząt i ptaków, przyzywam cię!
Potężna pani dzikiego lasu, wielka kochanko świata,
Wielka Danu, dziewico gwiazd i matko ziemi, przyzywam cię!
Jesteś kochanką i ukochaną. Jesteś słońcem i księżycem.
Jesteś śmiercią i życiem.
Wielka bogini, potężna Danu, śliczna dziewico, przyzywam cię!
Przybądź do mnie, Bogini, i spotkaj swojego małżonka.
Moje ciało jest twoim ciałem, moja przyjemność
jest twoją przyjemnością, moje pożądanie jest twoim pożądaniem.
Wejdź we mnie, Bogini, i znajdź swego kochanka,
który czeka!
Wejdź we mnie, Danu, i zaakceptuj nasienie króla słońca.
Wejdź we mnie, Danu, i spraw,
żebym rozkwitła niczym kwiaty i drzewa.
Potężna bogini, wielka Danu, śliczna dziewico,
matko ziemi, przyzywam cię!
Wielka Danu przyzywam cię! Jestem twoja,
a ty jesteś mną.

MODLITWA  DO BOGINI ZIEMI

Wielka Bogini, moja matko, moja kochanko,
Modlę się do ciebie.
Pozwól mi się otworzyć na mające nadejść błogosławieństwa.
Pozwól mi pogrążyć się w ekstazie!
Pozwól mi otworzyć się na miłość!
Tak jak ziemia akceptuje ziarno, jak liście absorbują słońce,
jak ziemia pochłania deszcz,
Pozwól mi być jak ty: pustą stroną, podstawą żyjącego świata.
Jestem bramą. Jestem łonem stworzenia.
Jestem matką, dziewicą, starą wiedźmą, ziemią, księżycem,
gwiazdami i słońcem.
Jestem tobą, Wielka Bogini, a ty jesteś wszystkim.
Jestem otwarta na błogosławieństwa.
Jestem otwarta na ekstazę.
Jestem otwarta na miłość.
Jestem piękną kochanką czekającą na swego ukochanego.
Tak jak kocham ciebie, Wielka Bogini,
tak i do mnie przybędzie mój ukochany!
Wielka Bogini, jesteś kluczem do wszelkiego stworzenia.
Jesteś glebą i deszczem, oceanami i ciemnością,
Księżycem, gwiazdami i słońcem.
Bez ciebie nie byłoby niczego, Wielka Bogini,
bowiem ty ogarniasz opieką wszystko, co może zaistnieć.
Jesteś kochanką i ukochaną, panną młodą i panem młodym, dziewiczą
ziemią i jej ukochanym – słońcem!
Wielka Bogini, pozwól nam rozkwitać i kwitnąć z urodą, która pasuje do
naszego króla!
Przynieś mi miłość!
Przynieś mi ekstazę!
Przynieś mi błogosławieństwa!
Ja i Bogini pragniemy tego i tak na pewno się stanie!

INWOKACJA DO FLORY

Piękna Floro, śliczna pani, ty, której uroda
jest jaśniejsza niż gwiazdy,
Jaśniejsza niż morza, bardziej pełna blasku niż sam księżyc!
Śliczna Floro, piękna pani, zaszczyć mnie swoją łaską,
weź mnie w objęcia, wstąp we mnie, zadziw mnie!
Niech twój duch wejdzie w moje serce!
Niech twoja miłość przepływa przeze mnie!
Niech twoja uroda i rozkosz obejmują mnie!
Jesteś królową kwiatów.
Jesteś piękną, rozkwitającą ziemią.
Jesteś młodym pędem, który przebija powierzchnię ziemi,
aby sięgać ku słońcu!
Wszystkie kwiaty ziemi odbijają twoją miłość.
Cała uroda świata jest niczym innym, jak tylko twoją pieśnią.
Jesteś różą, która się otwiera i zamyka.
Jesteś miłością, która jest jedynie swoją własnością.
Śliczna Floro, piękna pani, wstąp w moje serce!
Jestem kwiatem czekającym na twoją obecność,
rośliną gotową, by zakwitnąć!
Wstąp do mojego serca, śliczna Floro, wejdź we mnie,
obdarz mnie łaską, zadziw mnie!
Weź mnie w ramiona i spraw, abym rozkwitła!

MODLITWA DO FLORY

Pani Floro, piękna, ty, którą kochają wszyscy!
Pani Floro, proszę cię, byś sprowadziła do mnie miłość.
Pozwól mi być lustrem twojej urody i wdzięku.
Pozwól mi przyciągać i kusić osoby, których pożądam,
tak jak pszczoły są przyciągane
do słodkiego zapachu rozkwitłego kwiatu!
Pani Floro, piękna Floro, proszę cię, błagam cię,
nie zostawiam ci innego wyboru, jak tylko przynieść mi miłość!
Jeśli mój kochanek mnie nie znajdzie,
niech róże zmarnieją i uschną!
Niech lilie wyschną na zawsze!
Pani Floro, sprowadź do mnie miłość,
a ogrody będą kwitły po wsze czasy!
Pani Floro, daję ci moją miłość! Daję ci swoje serce!
Daję ci moją przysięgę i moje słowo!
Sprowadź do mnie miłość, pani Floro,
poprowadź ich poprzez siebie i ku mnie!
Tak jak pszczoła do kwiatu, mój kochanek
jest przyciągany do mnie!
Pani Floro, tego pragniemy
i tak właśnie będzie!

INWOKACJA SOLARNA DO WZROSTU

Użyj tej inwokacji solarnej, aby przywoływać obiekt albo energię rośliny
sprzyjającą wzrostowi. Na przykład możesz użyć inwokacji do przyciągnięcia
mocy słońca do pędzla, którym zamierzasz namalować swoje dzieło, w ten
sposób zapewnisz sobie ogromny zastrzyk twórczej energii podczas pracy nad
obrazem. Kolejną możliwością jest zastosowanie inwokacji w celu
wzmocnienia twoich roślin ogrodowych dodatkową porcją energii solarnej,
która na pewno pomoże im wzrosnąć.

Potężne słońce, Sol, Ra, jaśniejące, promieniejące!
Jesteś wielkim okiem, jesteś ogniem, jesteś światłem!
Wielkie słońce, trzymam cię w ręku.
Umieszczam cię tam, gdzie chcę.
A ty jesteś tutaj, wielkie słonce, wielkie Ra, wielkie jaśniejące,
Potężne promieniejące!
Jesteś teraz tutaj w miejscu, w którym cię umieściłam,
Jesteś teraz tutaj i świecisz tak jasno.
Wielkie słońce, Sol, Ra, jaśniejące, promieniejące!
Jesteś nadzieją! Jesteś ogniem! Jesteś światłem!
Wielkie słonce, wielkie Sol, błagam cię!
Świeć właśnie tutaj, w miejscu, gdzie cię umieściłam,
dniem i nocą.

INWOKACJA DO BELENOSA W OGNIU

Użyj tej inwokacji, aby wezwać ducha Belenosa w ogniu. Jeśli nie możesz
rozpalić ogniska, choćby małego, wciąż możesz użyć tej inwokacji do
wezwania Belenosa w płomieniu świecy. Rozmiar płomienia nie ma
znaczenia, ponieważ portal do krainy duchów został stworzony niczym
dziurka o wielkości szpilki na powierzchni balonu: jeśli iluzja rozdzielenia
światów została poruszona, został już dokonany wyłom. Belenos może
prześlizgnąć się choćby przez maleńki płomień świecy tak łatwo, jak wlewa
się przez wielki płomień ogniska. Po użyciu tej inwokacji możesz
komunikować się z duchem w jakikolwiek sposób, który ci odpowiada, być
może wypowiadając podziękowania albo prosząc o odwagę, energię, siłę lub
inne przymioty, które podziwiasz. Możesz też prosić Belenosa o odpowiedzi.
Pomyśl o pytaniach zamkniętych typu „tak czy nie”, a potem obserwuj
zachowanie ognia Beltane. Jeśli płomienie nachylają się w twoim kierunku,
oznacza to odpowiedź „tak”, a jeśli się przed tobą wzbraniają, odpowiedź jest
raczej na „nie”.

Belenosie, Bealu, Belu, Jaśniejący, ty, który jesteś ogniem!
Ty, który jesteś żarem! Ty, który jesteś światłem! Ty,
który jesteś jasnością!
Wejdź w ten płomień, przejdź przez ogień!
Ten ogień jest dedykowany tobie, wielki Belenosie,
dla ciebie ten ogień staje się teraz twoim domem.
Wstąp w płomień! Wstąp w ogień!
Wielki Belenosie, musisz wejść w niego teraz!
Wejdź w płomień! Wejdź w ogień!
Zaświeć nad nami, Belenosie! Ogrzej nas, Belenosie!
Uczyń nas silnymi, wielki Belenosie!
Potężny Belenosie, daj świadectwo swoim światłem!
Bądź z nami teraz, wielki Belenosie!
Płomienie są twoim ciałem, naszymi pragnieniami, drewnem!
Bądź z nami, Belenosie, i spal to drewno!
Bądź w ogniu i spal to drewno!
Przejdź przez ogień, wstąp w płomienie!
Wstąp w nas, Belenosie, wzywamy cię twoim imieniem!
Beal jest tym ogniem, a ten ogień należy do Beala!
Ten ogień to Beal. Ten ogień jest Bealem!
Bądź z nami, Belenosie, wstąp w płomień!
Wstąp w ogień!
Wszyscy znamy twoje imię!

MODLITWA O OCHRONĘ ROŚLIN I ZWIERZĄT

Panie i pani dzikiego lasu, panie i pani maja!
Królu lasów i królowo pól! Wysłuchajcie mnie,
stworzenia, zwierzęta na ziemi!
Wasze dzieci są w tarapatach! Lisy, ogary i wilki!
Konie i krowy! Niedźwiedzie i wiewiórki! Ptaki i ryby!
Ludzie i wszystkie inne istoty żyjące!
Wielka Matko, Wielki Ojcze, potrzebujemy was teraz!
Ochrońcie swoje dzieci! Potrzebujemy was teraz!
Osłońcie zwierzęta przed nienaturalnymi niebezpieczeństwami. Ochrońcie
nas wszystkich przed okrucieństwem.
Dajcie nam siedlisko, pożywienie, schronienie, wodę.
Pozwólcie nam się paść, rosnąć i rozwijać.
Prowadźcie nasze dłonie, prowadźcie nasze umysły, prowadźcie nasze
serca, abyśmy mogli pozostać przy życiu!
Chrońcie nas, Panie i Pani! Chrońcie swoje istoty żyjące!
Panie i pani dzikiego lasu! Panie i pani maja!
Królu lasów i królowo pól! Wysłuchajcie mnie, istoty ludzkiej,
namiestniczki ziemi!
Wasz ogród jest w tarapatach! Drzewa, zioła, pąki!
Kwiaty i trawy! Korzenie i liście!
Pnącza i tykwy!
Owoce i wszystkie nasiona!
Wielka Matko, Wielki Ojcze, potrzebujemy was teraz!
Ochrońcie swoje dzieci! Potrzebujemy was teraz!
Osłońcie rośliny przed nienaturalnymi niebezpieczeństwami. Ochrońcie
drzewa i zioła przed człowiekiem.
Dajcie roślinom słońce i deszcz, glebę i ochronę.
Pozwólcie roślinom żyć, wzrastać i rozwijać się.
Prowadźcie nasze dłonie, prowadźcie nasze umysły, prowadźcie nasze
serca, aby ziemia mogła pozostać przy życiu!
Panie i pani dzikiego lasu, panie i pani maja!
Proszę was z całego mego serca i umysłu,
ochrońcie zarówno swoje zwierzęta, jak i rośliny!

MODLITWA DO ELFÓW 

Zgodnie z wczesnoceltyckimi wierzeniami elfy uczestniczą w życiu
społecznym i są bardzo aktywne w czasie sabatów Samhain i Beltane. Mimo
że w celtyckiej tradycji były strasznymi stworzeniami, których należało
unikać albo które trzeba było raczej obłaskawiać, wielu neopogan uważa je za
często łaskawe i pomocne naturalne duszki, które zgodnie z wierzeniami są
zarówno sprawcami radości, jak i nieszczęść. Jeśli w twoim życiu jest wiele
stagnacji albo czujesz, że potrzeba ci więcej szczęścia w konkretnej sytuacji,
możesz spróbować odprawić magię elfów podczas tegorocznego sabatu
Beltane. Oto modlitwa, z której możesz skorzystać, aby poprosić elfy
o służenie ci pomocą.

Słodkie elfy, błogosławione wróżki, królowe magii i nocy!
Cudowne elfy, potężne elfy,
błogosławione kochanki księżycowego światła i losu!
Bądźcie moimi sojuszniczkami tej nocy
i przybądźcie mi na pomoc w mojej niedoli!
Słodkie elfy, błogosławione wróżki, królowe magii i nocy!
Zapraszam was, elfy, abyście rozpoczęły swoje figle!
Użyjcie swojej magii! Odmieńcie mój los!
Proszę was, elfy, aby to się spełniło!
Moje życzenie staje się rzeczywistością, zanim będzie za późno!
Słodkie elfy! Błogosławione elfy! Potężne sojuszniczki nocy!
Dzięki waszym kaprysom wszelkie przeszkody dają się pokonać, na wasze
życzenie bramy zostają otwarte.
Dzięki waszej woli lustra się roztrzaskują,
na dźwięk waszego głosu wąż zamiera w bezruchu.
Bądźcie moimi sojuszniczkami, małe elfy,
bądźcie moimi sojuszniczkami w mojej niedoli!
Bądźcie moimi sojuszniczkami, bo takie jest moje życzenie,
odmieńcie mój los tej właśnie nocy!