UWAGA

UWAGA!

Z RACJI WIELU WIADOMOŚCI, KTÓRE OTRZYMUJĘ, CHCIAŁA BYM SPROSTOWAĆ IŻ NIE MAM JUŻ NIC WSPÓLNEGO Z PANEM S. A, KTÓRY WYKONUJE RYTUAŁY NA ZLECENIE. NIE JESTEM WSTANIE NIC PORADZIĆ NA BRAK ZWROTU GOTÓWKI, KTÓRĄ OWY PAN OBIECUJE GDYBY RYTUAŁ NIE WYSZEDŁ, PONIEWAŻ NIE MAM Z NIM KONTAKTU I MIEĆ NIE ZAMIERZAM.

niedziela, 1 stycznia 2017

Runy - część III - Znaczenie Run I

Runy często nazywane są futharkiem lub futharkiem starszym od pierwszych sześciu liter alfabetu runicznego: Fehu Uruz Þurisaz Ansuz Raido Kenaz.

W uszeregowanym porządku starszego futharku znajdują się z 24 runy podstawowe i jedna pusta – w takiej formie obowiązywał na większości obszarów podporządkowanych dominacji Germanów. Futhark jest podzielony na trzy grupy zawierające osiem następujących po sobie run. Każda z tych grup pierwotnie nosiła nazwę Aett (Aettir) Jest to islandzkie słowo, które w tłumaczeniu oznacza coś, co jest związane z liczbą osiem. Ósemka u Wikingów była liczbą potęgi i siły.

Pierwszy Aett, ósemka Freya (od Fehu do Wunjo) opisuje początek tworzenia, pierwszy impuls, przenikanie ducha do materii, połączenie energii i siły ich egzystencję, narodziny uporządkowanego wszechświata. Ilustrują go pierwsze cztery runy. Fehu symbolizuje pierwotny ogień Muspellheimu, a uruz wieczne lody Niflheimu. Te dwa światy są pod każdym względem przeciwstawne, ale z zetknięcia się ognia z lodem rodzi się wszystko co istnieje.

Drugi Aett, ósemka Hagal (od Hagalaz do Sowilo) to wejście w nowe stadium inwolucyjno-ewolucyjnego cyklu. Tu spotykamy siły destrukcyjne i siły chaosu, które nieustannie próbują zakłócić kosmiczny porządek ale jednocześnie doprowadzają do zmian, do powstania nowego oraz do rozwoju. Energie te są raz natury hamującej, raz niszczącej i często prowadzą do zakończenia jakiegoś procesu. Pierwsza runa hagal symbolizuje niszczące żeńskie siły przyrody, odpowiada Nornie Urd, opiekunce przeszłości i strażniczce źródeł runy wyrd. Runa nauthiz uosabia trzecią Nornę Skuld, zaś eisaz związana jest z drugą Norną – Verdandi. Ogólnie pierwsze trzy runy drugiej Atty odnoszą do upływu i pomiaru czasu. Kolejna runa jera prowadzi do jedynego wejścia w czas procesu inwolucyjnego. Ehwaz to z kolei droga samoofiarowania się i niełatwych poszukiwań wiedzy, to granica pomiędzy życiem i śmiercią.

Trzeci Aett, ósemka Tyra (od Tiwaz do Othala) podlega bogowi Tyr. Ta ostatnia grupa zajmuje się wszelkimi siłami, które zostały dane ludziom przez bogów i prowadzą do transformacji. Trzeci Aett otwiera przed nami obraz kondycji ludzkiej.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.