poniedziałek, 3 sierpnia 2020

Lammas / Lughnasadh - Modlitwy i Wezwania

INWOKACJA DO LUGHA

Wielki Lughu, którego matką jest Ethniu,
Ty, który jesteś przybranym synem Tailtiu,
wzywam cię!
Wielki Lughu, którego ojcem jest Cian,
wysłuchaj mnie!
Usłysz moje słowa, wielki Lughu; wysłuchaj moich próśb,
wielki boże kunsztu i wojny!
Ty, który nosisz ogromny miecz, proszę cię, byś wszedł we mnie!
Wielki Lughu, wprawny w każdej sztuce człowieczej,
wejdź teraz we mnie!
Wielki Lughu, zaciekle atakujący!
Wielki Lughu, którego ramię jest długie, a uderzenie silne,
wzywam cię, abyś wszedł we mnie!
Jasny panie o silnej ręce, wejdź we mnie teraz!
Wyzwolicielu Tuatha Dé Danann! Obrońco ziemi!
Wielki Lughu, wejdź we mnie!
To ciało jest twoje. To naczynie jest twoje, byś je wypełnił.
Ten oddech, ta krew, te kości należą do ciebie!
Posiądź mnie, wielki Lughu!
Wielki Lughu, posiądź mnie i wejdź we mnie teraz!

MODLITWA DO LUGHA O SIŁĘ
I UMIEJĘTNOŚCI

Panie Lughu, wielki królu!
Ty, który jesteś potężny!
Ty, który jesteś wspaniały!
Posiadaczu talentów ponad miarę!
Posiadaczu niezrównanej siły!
Proszę cię, Lughu, byś pomógł jednej z oddanych ci wojowniczek.
Proszę, pomóż mi Lughu, zwiększyć moją siłę i umiejętności!
Moje zwycięstwa są twoje, Lughu!
Moje osiągnięcia są twoje, Lughu!
Moje trofea i skarby zdobyte dzięki sile i umiejętnościom
są twoje, Lughu!
Złącz swoją siłę z moją, Lughu!
Wypełnij mój umysł i ręce swoimi talentami, Lughu!
Jeśli zawiodę, niech moja porażka będzie i twoją!
Jeśli będę słaba, niech moja słabość będzie i twoją!
Wysłuchaj mnie, Lughu, i opiekuj się tym, co twoje!
Wypełnij mnie siłą i umiejętnościami!
Połącz swoją moc, Lughu, z moją mocą!
Zwycięstwa będą twoje!
Osiągnięcia będą twoje
– chwała, zdobycze, bogactwa, wszystko twoje!
Daję ci całą siebie, Lughu, tak byśmy razem mogli zwyciężać!
Pozwól swojej wojowniczce zwyciężać, Lughu!
Nie dopuszczaj możliwości porażki!
Nie zostawiaj mi miejsca na wycofywanie się!
Weź moje dłonie w swoje, Lughu; daj mi siłę i umiejętności,
bym dobrze ci służyła!

MODLITWA DO LUGHA O OCHRONĘ
ZIEMI

O Lughu, przybrany synu Tailtiu, pasierbie tej,
która jest matką zaoranych pól,
Wzywam cię, byś mnie teraz wysłuchał!
Twoja matka cię potrzebuje!
Twoja oblubienica, ziemia, cię oczekuje!
Ty jesteś królem tego lądu; broń swoich monarszych praw!
Królu Lughu, proszę cię, byś chronił to miejsce!
Chroń tę ziemię!
Chroń ziemię, na której stoimy!
Roztrąć burze swoją włócznią, Lughu!
Zwalcz szkodniki swoim mieczem siły!
Oddal od tego miejsca, od tej ziemi, wszelkie zagrożenia!
Chroń to miejsce swoją wielką mocą!
Chroń to miejsce, twoje własne święte królestwo!
Skup właśnie tutaj swoją siłę, moc i ochronę!
Siłę! Moc! Ochronę!
Potężna włócznia i miecz Lugha unoszą się nad nami!
Nikt nie uczyni tu żadnej szkody!
Nie przyjdą tu żadne burze!
Będą tu padać tylko lekkie deszcze!
Będzie tu świecić słońce!
Jeśli tak zarządza wielki Lugh, to tak właśnie będzie!
Chroń tego miejsca, Lughu! I niech tak się stanie!


INWOKACJA DO DANU

Droga Danu, wielka bogini!
Matko plemienia Tuatha!
Wielka pani wody!
Wielka władczyni lądu!
Droga Danu, wielka bogini,
Wzywam cię!
Napełnij mnie swoją siłą!
Napełnij mnie swoją łaską!
Napełnij mnie swoją mocą!
Niech twoje oczy patrzą poprzez moją twarz!
Wielka Danu,
Matko rzeki!
Matko ziemi! Matko ludzi!
Wejdź w moje ręce!
Danu, wzywam cię!
Przybądź do mnie teraz!
Wielka matko, wielka Danu, wejdź teraz we mnie!

MODLITWA DO DANU O URODZAJ

Droga Danu, moja matko, proszę, wysłuchaj mnie!
Wielka bogini ziemi!
Wielka pani wody!
Wielka matko rosnących roślin!
Droga Danu, moja matko, modlę się do ciebie!
Tak jak ziemia, niech i moje życie będzie urodzajne!
Niech pola przepełnione będą dojrzałymi warzywami!
Niech moja portmonetka przepełniona będzie bogactwem!
Niech drzewa uginają się pod ciężarem dojrzałych owoców!
Niech moje kieszenie ciężkie będą od bogactw!
Wielka Danu, łaskawa matko, błogosław mi,
tak jak błogosławisz ziemi!
Przynieś urodzaj tej ziemi!
Przynieś urodzaj mojej kieszeni!
Przynieś urodzaj tej ziemi!
Przynieś urodzaj mojej kieszeni!
Wielka Danu, łaskawa Danu, do ciebie modlę się całym sercem!
Przynieś urodzaj ziemi!
Przynieś urodzaj mojemu sercu!

MODLITWA DO DANU O ZWYCIĘSTWO

Matko Danu, wielka Bogini!
Wielka królowo ziemi i wód!
Jestem jedną z twego ludu, wielka Danu!
Proszę, wysłuchaj mnie, wielka Bogini!
Poprowadź mnie do zwycięstwa!
Spraw, bym była odważna, silna i waleczna jak twój lud!
Jestem z twego ludu, wielka Danu!
Poprowadź mnie do zwycięstwa, jak twój lud!
Przedzieram się przez przeszkody!
Depczę moich rywali!
Zgniatam porażkę jak małego robaka!
Zwycięstwo jest moje i twoje, wielka Danu!
Prowadź mnie, wielka Bogini, bym dobrze ci służyła!
Z tobą pokonam każdego!
Dla ciebie zwyciężę!
Chwała zwycięstwa jest tylko twoja, wielka Danu!
Spraw, bym była waleczna!
Spraw, bym była odważna!
Zwyciężajmy!
Wygrajmy!
Tak jak chce wielka Danu, wygramy!


MEDYTACJA DZIĘKCZYNNA

Jako że właśnie teraz pola dojrzewają i ofiarowują nam swoje bujne plony,
Lammas jest dobrym czasem na medytację dziękczynną. Wykorzystaj tę
szansę do refleksji nad wszystkimi błogosławieństwami w swoim życiu. Na tę
medytację znajdź jakieś ciche miejsce, najlepiej pod gołym niebem. Zamknij
oczy i pozwól swoim myślom się uspokoić. Obserwuj swoje myśli i emocje,
pozwalając im przepływać przez siebie bez ograniczeń. Zanim oczyścisz
umysł, może minąć trochę czasu, bądź więc cierpliwa i nie walcz z nim.
Pozwól rzeczom dziać się i nie zatrzymuj się nad żadną konkretną myślą czy
emocją, która przez ciebie przechodzi. Kiedy poczujesz, że umysł jest na tyle
oczyszczony i spokojny, na ile to możliwe, zacznij medytować.
Wyobraź sobie siebie otoczoną przez pole pełne dojrzewających owoców,
warzyw lub zbóż. Jak się czujesz, otoczona przez taką obfitość? Spójrz na
brzegi pola. Czy widzisz albo wyczuwasz obrazy innych rzeczy w twoim
życiu, za które jesteś wdzięczna? Czy są tam przyjaciele? Rodzina?
Szczęśliwe sytuacje, które ostatnio ci się przydarzyły?
Czy masz jakieś wiadomości do przekazania temu „polu marzeń”? Wyraź
uczucie wdzięczności, odwzorowując swoje myśli i emocje na zewnątrz,
w wizualizacjach wokół siebie. Możesz nawet wyobrazić sobie siebie,
obdarowującą prezentami każdą osobę i każdą okoliczność występującą
w swojej wizji. Kiedy skończysz, otwórz oczy, weź kilka powolnych,
głębokich oddechów i wróć do stanu normalnej świadomości. Pozwól sobie
na chwilę refleksji nad tym doświadczeniem. Jeśli chcesz, opisz to, co się
stało, albo namaluj obraz swoich wizji i emocji

MEDYTACJA NA TEMAT ZBIERANIA
I WYSIEWANIA

Dla tych z nas, którzy nie są ogrodnikami ani rolnikami, przydatne
w nawiązaniu kontaktu z energiami sezonu Lammas może okazać się
odniesienie naszego własnego życia do idei zbiorów i siewu. Wypróbuj
poniższą prostą medytację. Usiądź wygodnie, pozwól swoim myślom błądzić
i uspokoić się, a potem rozpocznij.
Wyobraź sobie siebie na pustym polu. Ziemia nie została jeszcze zaorana.
Rozejrzyj się dokoła. Czy widzisz jakieś narzędzia rolnicze, których
mogłabyś użyć do zaorania ziemi? Wyobraź sobie siebie, przygotowującą
ziemię pod wysiew. Pomyśl o przygotowaniach, wysiłkach i planowaniu,
jakie musisz poczynić, by osiągnąć własne cele życiowe i spełnić marzenia.
Spójrz teraz na siebie. Czy masz przy sobie jakieś nasiona? Być może
w kieszeniach albo w torbie zawieszonej na plecach lub przy boku? Weź
ziarna do ręki i obejrzyj je. Jakie marzenia i cele reprezentują? Czy jesteś
pełna nadziei, czy wątpisz, że wyrosną, dając plony?
Wyobraź sobie promienie słońca oświetlające nasiona w twojej dłoni,
napełniające je magiczną, płodną energią, która zapewni ich udany wzrost.
A teraz wyobraź sobie, jak wysiewasz naładowane w ten sposób ziarna
marzeń, jedno po drugim, delikatnie uklepując miękką ziemię nad każdym
z nich. Wyobraź sobie, jak polewasz je wodą, i zobacz, jak kiełkują i rosną na
twoich oczach. Co wyrośnie z tych małych kiełków? Wyobraź sobie, jak
twoje roślinki marzeń dojrzewają, i zobacz dojrzałe „owoce”, które
stworzyłaś. Zwizualizuj sobie, jak wszystkie twoje marzenia i cele się
spełniają, i zobacz siebie doświadczającą radości i satysfakcji z tego
przyszłego momentu pewności, kiedy już wiesz, że z sukcesem zebrałaś
swoje plony. Wyobraź sobie, jak odchodzisz z tego pola, uśmiechnięta
i pewna siebie. Wróć do świadomości dnia codziennego i podejmij co
najmniej jedno istotne działanie w kierunku realizacji swojego celu.

MODLITWA O POŚWIĘCENIE CHLEBA

Wielki duchu żniw, wielka matko zbóż!
Ten chleb jest twoim ciałem, wejdź w niego!
Wielka bogini urodzaju! Wielka bogini plennych pól!
Ten chleb jest twoim ciałem, wejdź w niego!
Wielka bogini żniw! Wielka matko zbóż!
Napełnij ten chleb swoim duchem!
Napełnij nasze ciała swoim duchem!
Pozwól nam spróbować ciała żywego ducha!
Pobłogosław ten chleb i uczyń go swoim ciałem!
Twoje święte ciało będzie naszym chlebem!
Ten chleb jest ciałem twojego żywego ducha,
I przyjmujemy z zadowoleniem twoje ciało
w naszych ciałach!

MODLITWA DO OPS O PŁODNOŚĆ
UMYSŁU, CIAŁA I DUCHA

Wielka Ops, Opis, pani ziemi, pól i wszystkiego, co wzrasta!
Pani płodności i obfitości!
Wielka bogini plennej obfitości!
Wielka bogini owoców i zbóż!
Usłysz moje prośby, wielka pani!
Spraw, bym była płodna niczym te pola!
Plenna niczym drzewa owocowe!
Pozwól mi urzeczywistniać moje życzenia tak,
jak ty rodzisz owoce i zboża!
Dotknij mnie, Ops, i spraw, bym była płodna!
Dotknij mnie, Ops, i pomóż mi wzrastać!
Spraw, bym była jak uprawne pole, gotowe na wysiew!
Uczyń mnie urodzajną i rozkwitającą!
Płodną i bogatą, niczym pola i drzewa!
Dotknij mnie, wielka Ops, i daj mi swoje błogosławieństwo!
Spraw, bym była płodna i rozkwitająca!
Pozwól mi wzrastać!
Jeśli tak stanowi wielka Ops, tak też się stanie!

MODLITWA DO NIMF O OCHRONĘ
DRZEW

Przyjaciółki Artemidy, opiekunki drzew!
Obrończynie gajów! Waleczne panny lasów!
Opiekunki górskich wyżyn!
Usłyszcie mnie teraz!
Wielkie obrończynie potężnego dębu!
Wielkie wojowniczki jesionu!
Strażniczki jabłoni!
Obrończynie orzecha!
Opiekunki morwy!
Wojowniczki wawrzynu!
Strażniczki wiązu!
Obrończynie gór!
Opiekunki świętych gajów!
Wojowniczki dolin!
Strażniczki wąwozów!
Usłyszcie mnie teraz i brońcie swoich pobratymców!
Powstańcie potężne dziewoje i ochrońcie swoich pobratymców!
Chrońcie drzewa na całej tej ziemi!
Niech żadna krzywda nie stanie im się z ręki ludzkiej!
Całą swoją siłę, moc i potęgę,
Dajcie drzewom, by rozwijały się i kwitły!
Wojowniczki, obrończynie, strażniczki drzew, usłyszcie mnie!
Musicie powstać i chronić swój lud!
Rozszerzcie swą sferę działania i chrońcie swój lud!
I blisko i daleko, to wciąż wasz lud!
Wasi święci pobratymcy są w wielkiej potrzebie,
A wy macie im służyć, jak nakazano!
Powstańcie, wielkie nimfy z daleka i z bliska!
Chrońcie drzewa, które kochacie!
Niech żadna piła nie przetnie kory!
Niech żadna zawierucha nie zmrozi korony!
Niech żadna siekiera ich nie zetnie!
Odtąd na zawsze niech drzewa będą już bezpieczne!