czwartek, 27 sierpnia 2020

Zakon Dziewięciu Kątów - Order of Nine Angles - ONA - O9A

ANG WIKIPEDIA :

Zakon Dziewięciu Kątów (Order Of Nine Angles) ONA lub O9A, to satanistyczna, okultystyczna organizacja Ścieżki Lewej Ręki, z siedzibą w Wielkiej Brytanii, zrzeszona z grupami z innych części świata. Powstała w latach sześćdziesiątych XX wieku i zyskała uznanie opinii publicznej na początku lat osiemdziesiątych, przyciągając uwagę swoimi neonazistowskimi ideologiami i aktywizmem.
Organizacja opisała swoje podejście jako Tradycyjny Satanizm i została również zidentyfikowana jako przejawiająca hermetyzm i nowoczesne pogaństwo przez naukowców akademickich.
Według własnego opisu Zakonu, został on założony w walijskich Marszach Zachodniej Anglii pod koniec lat sześćdziesiątych, przez kobietę, która wcześniej była zaangażowana w przedchrześcijańską sektę, która przetrwała w tym regionie. W 1973 roku, do grupy został przyjęty członek o imieniu Anton Long, który następnie został jej Wielkim Mistrzem.
Kilku akademickich badaczy, którzy badali ONA, wyraża pogląd iż naziwsko "Anton Long" to prawdopodobnie pseudonim brytyjskiego neonazistowskiego działacza Davida Myatta, chociaż Myatt temu zaprzeczył.
Od póznych lat siedemdziesiątych, Long był autorem wielu książek i artykułów, propagujących idee Zakonu, a w 1988 roku zaczął wydawać własne czasopismo "Fenrir". Dzięki tym krokom, nawiązał kontakty z innymi neonazistowskimi satanistycznymi grupami na całym świecie, rozszerzając swoje cele i idee, poprzez wprowadzenie Internetu w pierwszej dekadzie XXI wieku.
ONA promowało ideę, że historię ludzkości można podzielić na serię eonów, z których każdy zawiera odpowiednią ludzką cywilizację. Wyrażała pogląd, że obecna cywilizacja eoniczna jest cywilizacją zachodniego świata, ale twierdziła, że ewolucja tego społeczeństwa jest zagrożona przez nazareński wpływ religii judeochrześcijańskiej, z którą Zakon stara się walczyć, aby ustanowić nowy militarystyczny porządek społeczny, który nazwali "Imperium". Zgodnie z naukami Zakonu, było to konieczne, aby powstała cywilizacja galaktyczna, w której społeczeństwo aryjskie skolonizuje Drogę Mleczną. Zakon opowiadał się za ścieżką duchową, gdzie praktykujący byli zobowiązani do przełamywania społecznego tabu, poprzez izolowanie się od społeczeństwa, popełnianie przestępstw, przyjmowanie ekstermizmu politycznego i przemocy oraz dokonywanie aktów ofiar z ludzi.
Członkowie ONA praktykowali magię, wierząc, że są wstanie dzięki temu osiągnąć wszystko, poprzez kierowanie energii do swoich sfer "przyczynowych" ze sfer "bezprzyczynowych", gdzie prawa fizyki nie mają zastosowania, a te magiczne działania mają na celu pomóc im osiągnąć ostateczny cel, jakim jest ustanowienie Imperium.
ONA unikała jakiejkolwiek władzy i struktury centralnej, zamiast tego, działała jako rozległa sieć współpracowników zwana kolektywem, zainspirowanych tekstami Longa i innych członków "Wewnętrznego ONA". Grupa składała się w dużej mierze z tajnych komórek, zwanych Nexionami. Pierwszy Nexion powstał w Zachodniej Anglii z siedzibą w Shropshire, większość Nexionów powstawała na Wyspach Brytyjskich i w Niemczech, a pózniej w innych państwach Europy, Rosji, Afryce Południowej, Australii i Ameryce Północnej.
Gwałty, zabójstwa i działania terrorystyczne, były popełniane przez działaczy, na których wpłynęły nauki ONA, a różni brytyjscy politycy i inne osoby, wzywały do zakazania ONA, jako grupy terrorystycznej. ONA został opisany jako jeden z najbardziej ekstremalnych i niebezpiecznych grup satanistycznych na świecie.

HISTORIA

1. Pochodzenie

Naukowcom ciężko było ustalić dokładne i weryfikowalne informacje o pochodzeniu ONA, biorąc pod uwagę ich wysoki poziom tajemnicy, aby się się ukryć. Podobnie jak w przypadku wielu innych organizacji okultystycznych, Zakon owiał swoją historię tajemnicą i legendą, tworząc mityczną narrację o swoich pochodzeniu i rozwoju. ONA twierdziła, że byli potomkami przedchrześcijańskich pogańskich tradycji, które przetrwały chrystianizację Wielkiej Brytanii i które były przekazywane od średniowiecza, w małych grupach lub świątyniach z siedzibą na pograniczu Anglii i Walii, z ktorych każda była prowadzona przez Wielkiego Mistrza lub Mistrzynię. Według Zakonu, pod koniec lat sześćdziesiątych XX wieku, Wielka Mistrzyni jednej z nich, połączyła trzy Świątynie : Camlad, Świątynie Słońca i Noctulianów w celu stworzenia ONA, przed powitaniem osób z zewnątrz w tradycji.
Według relacji Zakonu, jednym z tych, których Mistrzyni wprowadziła do grupy, był Anton Long, osoba która opisała siebie jako obywatela brytyjskiego, który spędził większość swojej młodośc, podróżując po Afryce, Azji i Bliskim Wschodzie. Long twierdził, że zanim zaangażował się w ONA, przez kilka lat interesował się okultyzmem i że kontaktował się z Sabatem z siedzibą w Fenland 1968 roku, za nim przeniósł się do Londynu, gdzie dołączył do grup praktykujących magię ceremonialną, w stylu Hermetycznego Zakonu Złotego Brzasku. Twierdził również, że był przez krótki czas zaangażowany w satanistyczną grupę z siedzibą w Manchesterze (The Orthodox Temple of Prince prowadzoną przez Raya Bogarta) gdzie spotkał Wielką Mistrzynię ONA.
Według relacji Zakonu, Long wstąpił do ONA w 1973 roku i został następcą Wielkiej Mistrzyni. Pózniej wspominał, że grupa w tym czasie odprawiała rytuały w kamiennych kręgach w czasie przesileń i równonocy.
Zakon twierdził, że kiedy Wielka Mistrzyni Zakonu wyemigrowała do Australii, Long przejął stanowisko nowego Wielkiego Mistrza. Zakon twierdził, że Long wdrożył kolejny etap Złowrogiej Strategii, czyli rozpowszechnianie nauk na dużą skalę. Od póznych lat siedemdziesiątych Long zachęcał do tworzenia nowych grup ONA, znanych jako Świątynie, a od 1976 roku był autorem szeregu tekstów dotyczących tradycji, rozszerzając jej nauki, mity i strukturę.
Teksty te są zazwyczaj napisane w języku angielskim, chociaż zawierają fragmenty klasycznej greki, a także terminy z sanskrytu arabskiego, co odzwierciedla biegłość Longa w tych językach.
Po przeanalizowaniu tych tekstów, historyk Nicholas Goodrick-Clarke, stwierdził, że Long przywołuje w nich świat czarownic, wyjętych spod prawa chłopskich czarowników, orgii i krwawych ofiar w samotnych domkach w lasach i dolinach obszaru Shropshire i Herefordshire, gdzie żył od wczesnych lat 80tych.
Prawdziwa tożasamość Antona Longa pozostaje tajemnicą, zarówno dla członków Zakonu jak i dla badaczy akademickich. Jednak w wydaniu z 1998r antyfaszystowskiego magazynu Searchlight stwierdzono, że Anton Long był pseudonimem Davida Myatta, wybitnej postaci brytyjskiego ruchu neonazistowskiego.
Urodzony na początku lat pięćdziesiątych Myatt był zaangażowany w różne grupy neonazistowskie. Początkowo służył jako ochroniarz Colina Jordana z Ruchu Brytyjskiego, po czym dołączył do Combat 18 Milicja i został członkiem-założycielem i przywódcą Ruchu narodowosocjalistycznego.
Jego tekst pt. "Praktyczny przewodnik po rewolucji aryjskiej" w którym opowiadał się za brutalną wojowniczością na rzecz sprawy neonazistów, był cytowany jako wpływ na zamachowca Davida Copelanda. W 1998 roku Myatt przeszedł na islam i pozostał praktykującym muzułmaninem przez 8 lat, w którym to czasie zachęcał do brutalnego dżihadu przeciwko syjonizmowi i zachodnim sojusznikom Izraela. W 2010 ogłosił, że wyrzekł się islamu i praktykował ezoteryczną tradycję, którą nazwał "Numinous Way".

Goodrick-Clarke poparł pomysł, że Myatt to Long  wraz z religioznawcą Jacobem C. Senholtem, który dodał, że „rola Davida Myatta [jest] nadrzędna dla całego powstania i istnienia ONA” . Senholt przedstawił dodatkowe dowody, które jego zdaniem potwierdziły tożsamość Myatta jako Longa , pisząc, że przyjęcie przez Myatta neonazizmu i radykalnego islamizmu reprezentowało „role wglądu”, które Myatt przyjął jako część „złowrogiej strategii” ONA, mającej na celu osłabienie zachodniego społeczeństwa, pogląd ten zatwierdził  badacz satanizmu Per Faxneld.
W 2015 roku członek ONA znany jako R. Parker opowiedział się za ideą, że Myatt był Longiem. W wyniku publikacji Page, socjolog religii Massimo Introvigne stwierdził, że ONA „mniej lub bardziej przyznała”, że Myatt i Long to ta sama osoba , kwestionował to sam Zakon.

Sam Myatt wielokrotnie zaprzeczał zarzutom, że ma jakikolwiek związek z ONA  i że używał pseudonimu „Anton Long”, a ponadto kwestionował argumenty użyte do połączenia go z Longiem, twierdząc, że są one oparte o niewystarczające dowody.  Religijny badacz George Sieg wyraził zaniepokojenie tym skojarzeniem, stwierdzając, że uważa je za „nieprawdopodobne i nie do utrzymania w oparciu o zakres rozbieżności w stylu pisania, osobowości i tonie” między Myattem i Longiem. Jeffrey Kaplan, specjalista akademicki ze skrajnej prawej strony, również zasugerował, że Myatt i Long są oddzielnymi ludźmi, podczas gdy religioznawca Connell R. Monette przypuszczał, że „Anton Long” nie był pojedynczą osobą, ale pseudonim używanym przez kilka różnych osób.

Pierwsza komórka ONA, „Nexion Zero”, została założona w Shropshire

David Myatt (na zdjęciu z 1998 r.) Jest często cytowany jako główny ideolog ONA.

2. Powstanie publiczne

ONA zwróciła uwagę opinii publicznej na początku lat 80-tych XX wieku.  W latach osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych XX wieku rozpowszechniła swoje przesłanie poprzez artykuły w różnych magazynach , takich jak Nox Stephena Sennitta , a także poprzez publikacje takich tomów, jak The Black Book of Satan  i Naos.  W 1988 roku Zakon rozpoczął publikację własnego czasopisma wewnętrznego, zatytułowanego Fenrir.  Wśród materiałów pisemnych, które opublikował publicznie, były traktaty filozoficzne, instrukcje rytualne, listy, poezja i gotycka fikcja. [ Jej główny tekst rytualny nosi tytuł Czarna Księga Szatana.   Zakon wydał również własną muzykę, malowany zestaw tarota znany jako Sinister Tarot oraz trójwymiarową grę planszową znaną jako Star Game. ONA nawiązała kontakty z innymi neonazistowskimi satanistycznymi grupami: jej międzynarodowym dystrybutorem był Nowozelandczyk Kerry Bolton, założyciel Czarnego Zakonu , który jest opisany jako adept ONA w opublikowanej korespondencji listowej  oraz ma dostęp do prywatnej biblioteki okultystycznych i skrajnie prawicowych materiałów należących do Zakonu Jarlów z Bælder.  Według Monette, grupa ma teraz współpracowników i grupy w Stanach Zjednoczonych, Europie, Brazylii, Egipcie, Australii i Rosji.  Jedną z tych grup stowarzyszonych jest Tempel ov Blood z siedzibą w USA, która opublikowała wiele tekstów za pośrednictwem Ixaxaar Press, podczas gdy inną jest kalifornijska White Star Acception, która została określona jako „Flaghip Nexion” ONA. w Stanach Zjednoczonych pomimo odejścia od głównego nurtu nauk ONA w wielu kwestiach.

We wczesnych latach dziewięćdziesiątych Zakon oświadczył, że wkracza w drugą fazę swojego rozwoju, w którym porzuci wcześniejszą koncentrację na rekrutacji i publicznych wystąpieniach w społeczności okultystycznej, a zamiast tego skupi się na udoskonalaniu swoich nauk; wynikający z tego spokój doprowadził niektórych okultystów do błędnych spekulacji, że ONA przestała istnieć. 
W 2000 roku ONA zaistniała w Internecie, używając go jako środka komunikacji z innymi i rozpowszechniania swoich pism.  W 2008 roku ONA ogłosiła, że ​​wkracza w trzecią fazę swojej historii, w której po raz kolejny będzie mocno koncentrować się na promocji, wykorzystując do rozpowszechniania swojego przekazu takie media społecznościowe jak blogi internetowe, fora, Facebook i YouTube.  W 2011 roku grupa wieloletnich członków Zakonu „Stara Gwardia” zapowiedziała wycofanie się z aktywnej, publicznej pracy z grupą . W marcu 2012 roku Long ogłosił, że wycofa się z działalności publicznej, chociaż wydaje się, że pozostał aktywny w Zakonie.

PRZEKONANIA I STRUKTURA

ONA opisuje swoje wierzenia jako należące do „złowieszczo-numinicznej tradycji mistycznej”, dodając, że „nie jest teraz i nigdy nie była ani ściśle satanistyczna, ani wyłącznie Ścieżką Lewej Ręki, ale używa„ satanizmu ”i LHP jako„ form przyczynowych ” to znaczy jako techniki / doświadczenia / próby / wyzwania "mające na celu pomoc duchowemu postępowi praktykującego.  Monette opisał ONA jako „fascynującą mieszankę zarówno hermetyzmu, jak i tradycyjnego satanizmu, z pewnymi pogańskimi elementami”. Faxneld opisał ONA jako „niebezpieczną i ekstremalną formę satanizmu” [ i jako „jedną z najbardziej ekstremalnych grup satanistycznych na świecie”.  Jeffrey Kaplan i Leonard Weinberg opisali ją jako „satanistów zorientowanych na narodowo socjalistyczne grupy ”, podczas gdy Nicholas Goodrick-Clarke podobnie uznał, że jest to„ satanistyczny kult nazistowski ”, który„ łączy pogaństwo z pochwałą dla Hitlera ”. Dodał, że ONA „celebruje ciemną, destrukcyjną stronę życia poprzez antychrześcijańskie, elitarne i społeczne darwinistyczne doktryny”. Biorąc pod uwagę sposób, w jaki ONA zsynchronizowała zarówno satanizm, jak i poganizm, historyk religii Mattias Gardell opisał jej duchową perspektywę jako „pogańska ścieżka szatana” . Uczony George Sieg argumentował jednak, że ONA należy sklasyfikować jako „post-satanistyczną”, ponieważ „przekroczyła (bez całkowitego porzucenia) identyfikację z jej pierwotnym paradygmatem satanistycznym”.

1. Tradycyjny satanizm i pogaństwo

ONA opisują swój okultyzm zarówno jako „tradycyjny satanizm” , jak i jako „mistyczną tradycję złowrogo-numiniczną”. Według Jespera Aagaarda Petersena, akademickiego specjalisty od satanizmu, Zakon przedstawia „rozpoznawalną nową interpretację satanizmu i ścieżki lewej ręki”, a dla osób zaangażowanych w tę grupę satanizm nie jest po prostu religią, ale sposobem na życie. Zakon postuluje satanizm jako żmudne indywidualne osiągnięcie mistrzostwa i nietzscheańskiej samokontroli, z naciskiem na indywidualny rozwój poprzez praktyczne akty ryzyka, waleczność i wytrwałość. Dlatego „ celem satanizmu ONA jest stworzenie nowej osoby poprzez bezpośrednie doświadczenie, praktykę i samorozwój [z] stopniami systemu ONA, które są wysoce indywidualne, oparte na własnych praktycznych aktów z życia wziętych, zamiast jedynie odprawiać pewne ceremonialne rytuały ”. Tak więc satanizm ONA, wymaga zapuszczenia się w sferę tego, co zakazane i nielegalne, aby uwolnić praktykującego od uwarunkowań kulturowych i politycznych. Zakon celowo przekraczający granice, został scharakteryzowany jako zapewniający „duchowość agresywną i elitarną”. Religijny badacz Graham Harvey twierdził, że ONA pasuje do stereotypu satanisty „lepiej niż inne grupy”, co, jak sądził, zostało celowo osiągnięte poprzez przyjęcie „głęboko szokujących i nielegalnych czynów”

.ONA są zdecydowanie krytyczni wobec większych grup satanistycznych, takich jak Kościół Szatana i Świątynia Seta, które uważają za „pozorowane szatana”, ponieważ przyjmują „urok związany z satanizmem”, ale „boją się go doświadczyć”. Z kolei Kościół Szatana skrytykował to, co, jak twierdził, było „paranoicznym naleganiem Zakonu, że są jedynymi obrońcami tradycji satanistycznej”, a Kaplan stwierdził, że komentarze te odzwierciedlają „wewnętrzne napięcia”, które są powszechne w świecie satanizmu ” i na temat której krytyki Anton Long napisał, że ONA nie„ twierdzi, że jest organizacją rówieśniczą, która pretenduje do jakiejś władzy… Kiedy w przeszłości my i inni tacy jak my mówili rzeczy które inni interpretują jako przeciwne Świątyni Seta lub LaVeya, my po prostu przyjmowaliśmy rolę Adwersarza - rzucając wyzwanie temu, co wydawało się być akceptowanym dogmatem. ”

Chociaż ONA uważa się za mającego przedchrześcijańskie korzenie i opisuje satanizm jako „wojujące pogaństwo”, ONA nie opowiada się za przywróceniem przedchrześcijańskich systemów wierzeń, a jeden traktat stwierdza, że ​​„wszyscy dawni bogowie różnych zachodnich tradycji stają się przestarzałe przez siły, które wyzwala sam satanizm ”. Jednak Goodrick-Clarke zauważył, że „idee i rytuały” grupy opierają się na „rodzimej tradycji”, z odniesieniami do przedchrześcijańskiej anglosaskiej koncepcji wyrd, z naciskiem na ceremonie odprawiane podczas równonocy oraz konstruowanie kadzideł przy użyciu rodzimych drzew, sugerując w ten sposób ideę „zakorzenienia w angielskiej naturze” . Praktykujący odbywają „czarne pielgrzymki” do prehistorycznych miejsc ceremonii na obszarze wokół Shropshire i Herefordshire w angielskim Midlands.  Co więcej, Monette pisze, że „krytyczna analiza kluczowych tekstów ONA sugeruje, że podtekst satanistyczny może być kosmetyczny, a jego podstawowe mity i kosmologia są autentycznie hermetyczne, z pogańskimi wpływami”.

2. Kosmologia eoniczna i nazizm

ONA stwierdza, że ​​ewolucją kosmiczną kieruje „złowroga dialektyka” naprzemiennych energii eonicznych. Dzieli historię na serie eonów, wierząc, że każdy był zdominowany przez ludzką cywilizację, która wyłoniła się, ewoluowała, a następnie umarła. Stwierdza, że ​​każdy Eon trwa około 2000 lat, a jego dominująca cywilizacja ludzka rozwija się w ciągu ostatnich 1500 lat tego okresu.  Utrzymuje, że po 800 latach rozwoju każda cywilizacja boryka się z problemami, których rezultatem jest „czas kłopotów” trwający od 398 do 400 lat. Ostatnim etapem każdej cywilizacji jest okres trwający około 390 lat, w którym jest ona kontrolowana przez silny reżim militarny i imperialny, po którym cywilizacja upada.  ONA twierdzi, że ludzkość przeżyła pięć takich eonów, każdy z towarzyszącą mu cywilizacją: pierwotną, hiperborejską, sumeryjską, helleńską i zachodnią. Zarówno Goodrick-Clarke, jak i Senholt stwierdzili, że ten system eonów jest inspirowany pracami Arnolda J. Toynbee, przy czym Senholt sugeruje, że mógł również mieć na niego wpływ Crowleya dotyczący Thelemic Eons. Jednak ONA stwierdziła, że ​​ich koncepcja „nie ma nic wspólnego z Crowleyem”, ale opiera się na pracach Toynbee i Spenglera.

ONA twierdzi, że obecna cywilizacja zachodnia ma etos faustowski i że niedawno przeszła Czas Kłopotów, którego ostatnią fazą jest „Imperium” militarystycznego zarządzania, które ma się rozpocząć w pewnym momencie w latach 1990–2011 i trwać do 2390 roku. Potem nastąpi okres chaosu, z którego zapoczątkuje się szósty Eon, Eon Ognia, który będzie reprezentowany przez cywilizację Galaktyczną, w której społeczeństwo aryjskie skolonizuje galaktykę Drogi Mlecznej.  Jednak Zakon utrzymuje, że w przeciwieństwie do poprzednich cywilizacji eonicznych, Zachód został zarażony distorią „magów / nazarejczyków”, których kojarzą z religią judeochrześcijańską . W pismach grupy stwierdza się, że chociaż cywilizacja zachodnia była kiedyś „pionierską istotą, przesiąkniętą elitarnymi wartościami i wywyższającą drogę wojownika”, pod wpływem etosu magów / nazarejczyków stała się „zasadniczo neurotyczna, skupiona na sobie i obsesyjna ", obejmująca humanizm, kapitalizm, komunizm, a także" pozór demokracji "i" dogmat równości rasowej ". Uważają, że te siły magów / nazarejczyków reprezentują trend kontrewolucyjny, który grozi powstrzymaniem pojawienia się zachodniego imperium, a tym samym ewolucji ludzkości, wyrażając opinię, że tego kosmicznego wroga należy pokonać siłą woli . Zarówno Goodrick-Clarke, jak i Sieg zauważają, że te idee dotyczące „duszy magii” i „zniekształcenia kulturowego” wywołanego przez Żydów wywodzą się z prac Oswalda Spenglera i Francisa Parkera Yockeya.

ONA chwali nazistowskie Niemcy jako „praktyczny wyraz szatańskiego ducha… wybuch lucyferiańskiego światła - zapału i mocy - w skądinąd nazarejskim, spokojnym i nudnym świecie”. Obejmując negację Holokaustu, twierdzą, że Holokaust był mitem stworzonym przez establishment magów / nazarejczyków w celu oczernienia nazistowskiej administracji po drugiej wojnie światowej i wymazania jej osiągnięć z „psychiki Zachodu”. Grupa wierzy, że neonazistowska rewolucja jest konieczna, aby obalić dominację magów-nazarejczyków w zachodnim społeczeństwie i ustanowić Imperium, ostatecznie pozwalając ludzkości wejść do galaktycznej cywilizacji przyszłości.  W związku z tym pozytywne odniesienia do nazizmu i neonazizmu można znaleźć w materiałach pisanych grupy i przywołuje to nazistowskiego przywódcę Adolfa Hitlera jako pozytywną siłę w tekście dotyczącym odprawiania Czarnej Mszy, znanej również jako Msza Herezji.  Jednak niektóre teksty ONA podkreślają, że członkowie powinni przyjąć neonazizm i rasizm nie ze względu na autentyczną wiarę w nazistowską ideologię, ale raczej jako część „złowrogiej strategii” postępu ewolucji eonicznej.  Wersja Czarnej Mszy wyprodukowana przez australijską grupę ONA, The Temple of THEM, zastępuje pochwałę dla Hitlera pochwałami dla islamskiego bojownika Osamy bin Ladena, podczas gdy pisma Chloe Ortegi i Kayli DiGiovanni, kluczowych publicystów w USA. Oparta na White Star Acception, wyrażają to, co Sieg nazwał platformą „lewicowo-anarchistyczną”, której brakowało potępienia syjonizmu i poparcia dla aryjskiego rasizmu, które można znaleźć w pismach Longa. Zakon jest zatem o wiele bardziej skrajny politycznie w swoich celach niż inne organizacje satanistyczne i Ścieżki Lewej Ręki, dążące do infiltracji i destabilizacji współczesnego społeczeństwa za pomocą zarówno magicznych, jak i praktycznych środków.

3. Inicjacja i siedmiokrotna droga

Podstawowy system ONA jest znany jako Seven Fold Way lub „Hebdomadry” i jest przedstawiony w jednym z podstawowych tekstów Zakonu, Naos. Siedmiokrotny system znajduje odzwierciedlenie w symbolicznej kosmologii grupy, „Drzewie Wyrda”, na którym znajduje się siedem ciał niebieskich - Księżyc, Wenus, Merkury, Słońce, Mars, Jowisz i Saturn. Termin wyrd został przejęty ze staroangielskiego, gdzie odnosił się do losu lub przeznaczenia. Monette określił to jako „system hermetyczny”, podkreślając, że na użycie siedmiu ciał planetarnych wpłynęły średniowieczne teksty arabskie Ghāyat al-Ḥakīm i Shams I-Maarif.  Siedmiokrotna droga znajduje również odzwierciedlenie w systemie inicjacji grupy, który ma siedem stopni, przez które członek może stopniowo przechodzić.
 Są to: (1) Neofita, (2) Wtajemniczony, (3) Zewnętrzny Adept, (4) Wewnętrzny Adept, (5) Mistrz / Mistrzyni, (6) Wielki Mistrz / Mistrzyni i (7) Nieśmiertelny. 
Grupa ujawniła, że ​​bardzo niewielu jej członków dochodzi do piątego i szóstego stopnia , a w artykule z 1989 roku ONA stwierdziła, że ​​w tamtym momencie tylko cztery osoby osiągnęły stopień Mistrza.

ONA nie wprowadza członków do samej grupy, ale raczej oczekuje, że jednostka sama się zainicjuje. Wymaga to, aby wtajemniczeni byli w dobrej kondycji fizycznej i zaleca program treningowy dla przyszłych członków. Oczekuje się, że nowoprzybyli przyjmą magicznego partnera płci przeciwnej  lub tej samej płci, jeśli są lesbijką lub gejem. Odtąd praktykujący musi podejmować osobiste i coraz trudniejsze wyzwania, aby przejść przez różne stopnie. Większość prób, które pozwalają wtajemniczonemu przejść do następnego etapu, jest publicznie ujawniana przez Zakon w jego materiale wprowadzającym, ponieważ uważa się, że prawdziwy element inicjacyjny leży w samym doświadczeniu i można go osiągnąć jedynie poprzez ich wykonanie. Na przykład część rytuału zostania Zewnętrznym Adeptem obejmuje próbę, w której przyszły członek ma znaleźć samotne miejsce i leżeć w nim nieruchomo przez całą noc bez ruchu lub snu.  Proces inicjacji do roli Adepta Wewnętrznego pociąga za sobą wycofanie się praktykującego ze społeczeństwa  na trzy miesiące, od równonocy do przesilenia, lub (częściej) na sześć miesięcy, w którym to czasie muszą żyć na wolności bez nowoczesnych wygód lub kontaktu z cywilizacją. Następny etap - Rytuał Otchłani - obejmuje kandydata mieszkającego samotnie w ciemnej, odizolowanej jaskini przez miesiąc księżycowy. Według Jeffreya Kaplana, akademickiego specjalisty skrajnej prawicy, te fizyczne i psychicznie trudne zadania inicjacyjne odzwierciedlają „koncepcję ONA jako organizacji awangardowej złożonej z maleńkiej koterii nietzscheańskich elit”.

W ramach systemu inicjacyjnego ONA kładzie się nacisk na praktykujących przyjmujących „role wglądu”, w których pracują pod przykrywką wśród skrajnej politycznie grupy przez okres od sześciu do osiemnastu miesięcy, zdobywając w ten sposób doświadczenie w czymś innym niż ich normalne życie. Wśród trendów ideologicznych, które ONA sugeruje swoim członkom, aby przyjęli „role wnikliwe”, są anarchizm, neonazizm i islamizm, stwierdzając, że oprócz osobistych korzyści z takiego zaangażowania, członkostwo w tych grupach ma również zaletę osłabiania Magii  Nazareńskiej systemu społeczno-politycznego Zachodu, pomagając w ten sposób doprowadzić do niestabilności, z której może wyłonić się nowy porządek, Imperium. Jednak Monette zauważył potencjalną zmianę ról wglądu zalecanych przez grupę na przestrzeni dziesięcioleci; Podkreślił, że podczas gdy ONA zalecała działania przestępcze lub militarne w latach 80. i na początku 90., to pod koniec lat 90. i 2000. zamiast tego zalecała monastycyzm buddyjski jako wnikliwą rolę do przyjęcia przez praktykujących. Poprzez praktykę „ról wglądu”, zakon opowiada się za ciągłym przekraczaniem ustalonych norm, ról i stref komfortu w rozwoju wtajemniczonego .To ekstremalne zastosowanie idei jeszcze bardziej wzmacnia niejednoznaczność praktyk satanistycznych i antynomicznych praktyk Ścieżki Lewej Ręki sprawiając, że penetracja warstw przewrotu, zabawy i kontrdychotomii nieodłącznych od złowrogiej dialektyki jest prawie niemożliwa.

ONA zachęca swoich członków do przyjmowania „ról wglądu” w grupach anarchistycznych, neonazistowskich i islamistycznych w celu zakłócenia współczesnego zachodniego społeczeństwa.


4. Kraina Acausal, Magia i Mroczni Bogowie

ONA wierzy, że ludzie żyją w sferze przyczynowej, która przestrzega praw przyczyny i skutku. Jednak wierzą również w dziedzinę bez przyczyny, w której prawa fizyki nie mają zastosowania, co dalej promuje ideę, że energie numiniczne ze sfery bez przyczyny mogą zostać wciągnięte do sfery przyczynowej, pozwalając na działanie magii. Wiara w istnienie magii - którą grupa opisuje jako „magia” na wzór dzieła Eliasa Ashmole'a z 1652 r. Theatrum Chemicum Britannicum  - ONA rozróżnia magię zewnętrzną, wewnętrzną i eoniczną. Sama magia zewnętrzna jest podzielona na dwie kategorie: magię ceremonialną, która jest wykonywana przez więcej niż dwie osoby, aby osiągnąć określony cel,  oraz magię hermetyczną, która jest wykonywana samotnie lub w parze i która często ma charakter seksualny.  Magia wewnętrzna ma na celu wywołanie u uczestnika odmiennego stanu świadomości, co skutkuje procesem „indywiduacji”, który nadaje adeptywności. Najbardziej zaawansowaną formą magii w systemie ONA jest magia eoniczna, której praktyka jest ograniczona do tych, którzy już są postrzegani jako osoby, które opanowały magię zewnętrzną i wewnętrzną i osiągnęły stopień mistrza. Celem magii eonicznej jest oddziaływanie na dużą liczbę ludzi przez długi czas, wpływając w ten sposób na rozwój przyszłych eonów. W szczególności jest stosowany z zamiarem zakłócenia obecnego systemu społeczno-politycznego świata zachodniego, który zdaniem ONA został zepsuty przez religię judeochrześcijańską.

ONA wykorzystuje dwie metody podczas wykonywania magii eonicznej. Pierwsza obejmuje rytuały i pieśni z zamiarem otwarcia bramy - znanej jako „nexion” - do „sfery bez przyczyny” w celu zamanifestowania energii w „sferze przyczynowej”, która wpłynie na istniejący eon w pożądanym przez praktykującego kierunku.  Druga metoda polega na graniu w zaawansowaną grę planszową znaną jako Star Game; gra została wymyślona przez grupę, a elementy gry reprezentowały różne eony. Grupa wierzy, że kiedy wtajemniczony gra w grę, może stać się „żyjącym związkiem”, a tym samym kanałem dla energii bez przyczyny, aby wejść do sfery przyczynowej i spowodować zmianę eoniczną.  Zaawansowana forma zabawy jest wykorzystywana w ramach treningu na stopień Adepta Wewnętrznego. Gra została podobna wynaleziona Myatta, w 1975 roku.

Zakon promuje ideę, że „Mroczni Bogowie” istnieją w sferze nieuzasadnionej, chociaż przyjmuje się, że niektórzy członkowie będą interpretować ich nie jako rzeczywiste byty, ale jako aspekty ludzkiej podświadomości. Istoty te są postrzegane jako niebezpieczne, a ONA zaleca ostrożność podczas interakcji z nimi. Wśród tych Mrocznych Bogów, których tożsamość omówiono w publicznie dostępnych materiałach Zakonu, jest bogini imieniem Bafomet, która jest przedstawiana jako dojrzała kobieta z odciętą głową , a ONA twierdzi, że imię to ma starożytne greckie pochodzenie. Ponadto istnieją byty, których nazwy, według Monette'a, są zapożyczone od postaci z klasycznych źródeł i astronomii lub pod ich wpływem, takie jak Kthunae, Nemicu i Atazoth.

Inna z tych bezprzyczynowych postaci jest określana jako Vindex, od łacińskiego słowa oznaczającego „mściciela”. ONA wierzą, że Vindex w końcu wcieli się jako człowiek - chociaż płeć i pochodzenie etniczne tej osoby są nieznane - poprzez udane „prezentowanie” energii bez przyczyny w sferze przyczynowej i że będzie działać jako postać mesjanistyczna, obalając siły Magiana  i prowadząc ONA do znaczenia w tworzeniu nowego społeczeństwa. Sieg dokonał porównań między tą wiarą w Vindex a ideami Savitri Devi, wybitnego przedstawiciela ezoterycznego hitleryzmu, dotyczących przybycia Kalki, awatara hinduskiego boga Wisznu na Ziemię. ONA również propaguje ideę, że praktykujący może zapewnić sobie życie pozagrobowe w sferze bezczynności poprzez swoje działania duchowe.  Z tego powodu ostatni etap Siedmiokrotnej Drogi nazywany jest „Nieśmiertelnym”, obejmującym tych wtajemniczonych, którzy byli w stanie awansować do etapu przebywania w sferze bezczynności

.Mroczna Bogini Baphomet została opisana jako mająca „silne podobieństwa” z hinduską boginią Kali.

5. Ofiara z człowieka

Pisma ONA akceptują i zachęcają do składania ofiar z ludzi, określając swoje ofiary jako "ofiarowywacze". ONA przedstawiają swoje poglądy na temat ofiar z ludzi w wielu dokumentach: „Dar dla księcia - przewodnik po ofiarach z ludzi”, „Culling - A Guide to Sacrifice II”, „Ofiary - a Sinister Exposé” oraz „Wytyczne dla Testing of Opfers ”. Według przekonań ONA, zabójca musi pozwolić swojej ofierze na „samowybór”; osiąga się to poprzez testowanie ofiary, aby zobaczyć, czy ujawnia ona wady charakteru. Jeśli okaże się, że tak jest, uważa się, że ofiara pokazała, że ​​jest godna śmierci, i ofiara może się rozpocząć. Wśród osób uznanych za idealne do poświęcenia się są osoby postrzegane jako te o niskim charakterze, członkowie tego, co ONA uważa za „grupy pozorowane szatana”, jak Kościół Szatana i Świątynia Seta, a także „gorliwi, wtrącający się Nazarejczycy” i dziennikarze , biznesmeni i działacze polityczni, którzy zakłócają działalność grupy. ONA wyjaśnia, że ​​ze względu na potrzebę takiej „samoselekcji” dzieci nigdy nie mogą być ofiarami.  Podobnie ONA „gardzi ofiarami ze zwierząt, utrzymując, że znacznie lepiej jest składać ofiary z odpowiednich przyziemnych, biorąc pod uwagę obfitość ludzkich śmieci”.

Ofiara jest następnie składana za pomocą środków fizycznych lub magicznych, w którym to momencie uważa się, że zabójca pochłania moc z ciała i ducha ofiary, wchodząc w ten sposób na nowy poziom „złowrogiej” świadomości. Oprócz wzmocnienia charakteru zabójcy poprzez wzmocnienie ich związku z bezprzyczynowymi siłami śmierci i zniszczenia, ofiary takie są również postrzegane jako przynoszące szersze korzyści ONA, ponieważ usuwają ze społeczeństwa osoby, które grupa uważa za bezwartościowe. Monette zauważył, że żadna z komórek neksionowych ONA publicznie nie przyznała się do złożenia ofiary w sposób rytualny, ale członkowie dołączyli do policji i grup wojskowych, aby zaangażować się w legalną przemoc i zabijanie.

ONA wierzą, że istnieją historyczne precedensy w ich praktykach składania ofiar z ludzi, wyrażające wiarę w prehistoryczną tradycję, w której ludzie byli składani w ofierze bogini imieniem Bafomet podczas wiosennej równonocy i gwieździe Arcturus jesienią. Jednak poparcie ONA dla ofiar z ludzi przyciągnęło ostrą krytykę ze strony innych satanistycznych grup, takich jak Temple of Set, które uważają, że jest to szkodliwe dla ich własnych prób uczynienia satanizmu bardziej akceptowalnym społecznie w krajach zachodnich.

6. Wykorzystywanie seksualne

Hope not Hate - kilku brytyjskich polityków i media wysunęły zarzuty, że O9A akceptuje i zachęca do wykorzystywania seksualnego, co zostało podane jako jeden z powodów, dla których O9A powinna zostać uznana przez rząd brytyjski za organizację terrorystyczną. Jeden blog O9A, argumentując przeciwko zdelegalizowaniu grupy, zaprzeczył, że niektóre z ich tekstów, takich jak Naos, Hostia, Deofel Quartet i Feond, zawierają takie treści. Jednak wielu członków O9A otwarcie postrzega gwałt jako skuteczny sposób zadawania przemocy, osłabiania społeczeństwa i przekraczania jego norm. White Star Acception dopuszcza się gwałtów według własnego uznania, a teksty O9A, takie jak „The Dreccian Way”, „Iron Gates”, „Bluebird” i „The Rape Anthology”, zalecają i chwalą gwałt i pedofilię, sugerując nawet, że gwałt jest niezbędny do „wniebowstąpienia Ubermensch ”. Według BBC News „władze są zaniepokojone liczbą pedofilów związanych z ONA”.

Autor Iron Gates, Ryan Fleming z Yorkshire O9A nexion Drakon Covenant przebywa obecnie w więzieniu za gwałt na 14-letniej dziewczynce po wcześniejszym skazaniu za napaść na tle seksualnym. Członek O9A Andrew Dymock został również przesłuchany przez policję w sprawie napaści seksualnej na nastolatkę, która miała nazistowskie i okultystyczne symbole wyryte na jej ciele.  W lipcu 2020 roku inny członek O9A, Jacek Tchorzewski, został skazany przez Harrow Crown Court za przestępstwa terrorystyczne i posiadanie ponad 500 zdjęć i filmów przedstawiających gwałty i nekrofilię sześcioletnich dzieci. Tchorzewski posiadał także nazistowską i „satanistyczną literaturę przedstawiającą gwałt i pedofilię”. Współoskarżony Tchorzewskiego Michał Szewczuk „prowadził blog, który zachęcał do gwałtu i torturowania oponentów, w tym małych dzieci” i również został skazany na cztery lata więzienia za przestępstwa terrorystyczne. Ethan Melzer należał również do zaszyfrowanego pokoju rozmów O9A, gdzie członkowie zachęcali się nawzajem do popełnienia przemocy seksualnej i udostępnili filmy wideo z tych gwałtów.  W listopadzie 2019 roku nastolatek z Durham, który według BBC News wyznaje „okultystyczny nazizm” i „pod wpływem ONA” [próbował] zmienić się zgodnie z ich literaturą ”, został uznany za winnego przygotowania ataku terrorystycznego. Oprócz przestępstw terrorystycznych jest oskarżony o napaść seksualną na 12-letnią dziewczynkę

7. Termin „dziewięć kątów”

Chociaż okultyści przypisują koncepcję dziewięciu kątów Kościołowi Szatana, w swoich esejach i innych pismach ONA oferuje różne, różniące się wyjaśnienia co do znaczenia terminu „dziewięć kątów”. Jednym z wyjaśnień jest to, że odnosi się to do siedmiu planet kosmologii grupy (siedem kątów), dodanych do systemu jako całości (ósmy kąt) i samego mistyka (dziewiąty kąt).  Drugie wyjaśnienie jest takie, że odnosi się do siedmiu „normalnych” etapów alchemicznych, z dodatkowymi dwoma procesami. Po trzecie, odnosi się do dziewięciu emanacji boskości, koncepcji pierwotnie znalezionej w średniowiecznych tekstach tworzonych w ramach islamskiej mistycznej tradycji sufizmu.  Monette dalej sugerował, że było to odniesienie do klasycznej tradycji indyjskiej, która podzieliła Układ Słoneczny na dziewięć planet.

Według O9A, używają oni terminu „dziewięć kątów” w odniesieniu nie tylko do dziewięciu emanacji i transformacji trzech podstawowych substancji alchemicznych (rtęci, siarki, soli), jak ma to miejsce w ich okultystycznym używaniu Gwiezdnej Gry, ale także w odniesieniu do ich hermetycznej podróży z jej siedmioma sferami i dwoma aspektami bez przyczyny.

ORGANIZACJA

ONA to tajna organizacja. Brakuje jej centralnej administracji, zamiast tego działa jako sieć sprzymierzonych praktykujących satanistów, którą nazywa „kolektywem”. W ten sposób Monette stwierdził, że Zakon „nie jest zorganizowaną lożą ani świątynią, ale raczej ruchem, subkulturą lub być może metakulturą, którą jego wyznawcy wolą wcielać lub identyfikować”. Monette zasugerował również, że brak scentralizowanej struktury pomógłby Zakonowi przetrwać, ponieważ jego los nie byłby inwestowany wyłącznie w jednego konkretnego przywódcę. ONA nie lubi terminu „członek”, zamiast tego faworyzuje słowo „współpracownik”.  W 2012 roku Long stwierdził, że osoby zrzeszone w Zakonie należą do sześciu różnych kategorii: współpracownicy tradycyjnych nexionów, Niners, Balobians, członkowie gangów i plemion, wyznawcy tradycji Rounwytha oraz osoby zaangażowane w grupy inspirowane ONA.

Grupa składa się w dużej mierze z autonomicznych komórek zwanych „nexiony”.  Oryginalna komórka z siedzibą w Shropshire jest znana jako „Nexion Zero”, a większość kolejnych grup została założona w Wielkiej Brytanii, Irlandii i Niemczech, jednak nexiony i inne stowarzyszone grupy powstały również w Stanach Zjednoczonych, Australii, Brazylii, Egipcie, Włoszech, Hiszpanii, Portugalii, Polsce, Serbii, Rosji i RPA. Greckie skrzydło ONA nosi nazwę Mirós tou Zeús.  Niektóre z tych grup, takie jak Tempel ov Blood z siedzibą w USA, opisują siebie jako odrębne od ONA, podczas gdy obie były pod jej wielkim wpływem i miały z nią powiązania.

W terminologii ONA terminy Drecc i Niner odnoszą się do kultury ludowej lub opartej na gangach lub osobach, które wspierają cele Zakonu raczej środkami praktycznymi (w tym kryminalnymi) niż ezoterycznymi. Jedną z takich grup jest White Star Acception, która twierdzi, że dopuściła się gwałtów, napadów i rabunków w celu zwiększenia potęgi grupy; Sieg zauważył, że rzeczywistość tych działań nie została zweryfikowana. Balobian to artysta lub muzyk, który przyczynia się do rozwoju grupy poprzez produkcję dzieł sztuki. Rounwytha to tradycja mistyków ludowych uważanych za wykazujących  moce psychiczne odzwierciedlające ich ucieleśnienie „złowrogiego archetypu kobiecości”. Chociaż mniejszością są mężczyźni, większość Rounwytha to kobiety i często żyją samotnie w małych i często lesbijskich grupach.

1. Przedstawiciel zewnętrzny

Kilku komentatorów akademickich zwróciło uwagę na istnienie w ONA stanowiska zwanego „Przedstawicielem Zewnętrznym”, który służy jako oficjalny rzecznik grupy w świecie zewnętrznym. Pierwszym, który publicznie ogłosił się „Outer Representative” grupy, był Richard Moult, artysta i kompozytor z Shropshire, który używał pseudonimu „Christos Beest”. Po Moulcie jako „Zewnętrzny Przedstawiciel” pojawił się „Vilnius Thornian”, który zajmował stanowisko od 1996 do 2002 r.  i który został zidentyfikowany przez osoby z ONA jako ideolog Ścieżki Lewej Ręki, Michael Ford.  Następnie na blogu White Star Acception stwierdzono, że członkini grupy Chloe Ortega była Zewnętrznym Przedstawicielem ONA, również ten blog później przestał istnieć w 2013 roku. W 2013 roku pojawiła się amerykańska kobieta Rounwytha używająca imienia „Jall”, która twierdziła, że jest „zewnętrznym przedstawicielem” Zakonu.

Jednak według Longa "zewnętrzny przedstawiciel" był "interesującym i pouczającym przykładem [O9A] Labyrinthos Mythologicus i który miał na celu "intrygować, wybierać, testować, dezorientować, irytować wprowadzać w błąd ”.  Long napisał, że „sztuczka polegała na tym, by kandydat lub nowicjusz otwarcie rozpowszechniał materiały ONA i prawdopodobnie udzielał mediom wywiadów na temat O9A, pod pozorem, że otrzymał do tego jakiś„ autorytet ”, mimo że taki autorytet - i hierarchia niezbędna do nadania takiej władzy - była w rzeczywistości zaprzeczeniem naszej racji bytu; fakt, którego oczywiście oczekiwaliśmy od tych, którzy na początku byli z naszego pokroju, by to wiedzieli lub rozumieli.

W ONA była grupa długoletnich inicjowanych, znanych jako „Stara Gwardia” lub „Wewnętrzna ONA”, których doświadczenie z tradycją doprowadziło do tego, że wywarli wpływ na nowych członków, którzy często szukali ich rady. Do członków Starej Gwardii należeli Christos Beest, Sinister Moon, Dark Logos i Pointy Hat, chociaż w 2011 roku stwierdzili, że wycofają się ze sfery publicznej.

2. Członkostwo

Podczas gdy ONA stwierdziła, że ​​nie jest to organizacja okultystyczna w konwencjonalnym sensie, ale filozofia ezoteryczna, kilku naukowców pisało o członkostwie w ONA. W przeglądzie brytyjskich grup satanistycznych z 1995 r. Harvey zasugerował, że ONA składała się z mniej niż dziesięciu członków „i być może mniej niż pięciu”. W 1998 roku Jeffrey Kaplan i Leonard Weinberg stwierdzili, że liczba członków ONA jest „nieskończenie mała” , z grupą działającą głównie jako „ministerstwo sprzedaży wysyłkowej” . Jeśli chodzi o kwestię członkostwa, Anton Long w liście do Aquino z października 1990 r. Napisał, że „kiedy techniki i istota [ONA] będą szerzej dostępne, wówczas członkostwo jako takie nie ma znaczenia, ponieważ wszystko jest dostępne. .. z jednostką odpowiedzialną za własny rozwój, za własne doświadczenia. ”

W 2013 roku Senholt zauważył, że ponieważ grupa nie ma oficjalnego członkostwa, „trudno, jeśli nie niemożliwe, jest oszacowanie liczby członków ONA”.  Senholt zasugerował, że „zgrubne oszacowanie” „całkowitej liczby” osób zaangażowanych w ONA w pewnym charakterze w latach 1980–2009 wyniosło „kilka tysięcy”; doszedł do takiego wniosku po zbadaniu liczby rozpowszechnianych czasopism na ten temat oraz liczby członków internetowych grup dyskusyjnych poświęconych ONA.  Jednocześnie uważał, że liczba „długoletnich zwolenników jest znacznie mniejsza”.  Również w 2013 roku Monette oszacował, że było ponad dwa tysiące współpracowników ONA, szeroko rozumianych. Uważał, że równowaga płci jest z grubsza równa, chociaż z regionalnymi różnicami i różnicami między poszczególnymi neksjami. Introvigne zauważył, że jeśli szacunki Monette są poprawne, oznaczałoby to, że ONA jest „ największą organizacją satanistyczną na świecie”.

Według ostatnich badań ONA ma więcej zwolenników kobiet niż Kościół Szatana czy Świątynia Seta; więcej kobiet z dziećmi; więcej starszych zwolenników; więcej kibiców o lepszej pozycji społeczno-ekonomicznej; i więcej, którzy politycznie są bardziej prawicowi.

DZIEDZICTWO I WPŁYWY

Główny wpływ ONA nie leży w samej grupie, ale w jej obfitym rozpowszechnianiu materiałów pisemnych. Według Senholta „ONA wyprodukowała więcej materiałów dotyczących zarówno praktycznych, jak i teoretycznych aspektów magii, a także więcej tekstów ideologicznych na temat satanizmu i ogólnie ścieżki lewej ręki niż większe grupy, takie jak Kościół Szatana i Świątynia Seta razem wzięte [co] czyni ONA ważnym graczem w teoretycznej dyskusji na temat tego, czym jest i powinna być ścieżka lewej ręki i satanizm według praktyków.

Pisma te były początkowo dystrybuowane do innych grup satanistycznych i neonazistowskich, chociaż wraz z rozwojem Internetu było to również wykorzystywane jako medium do propagowania ich pism, przy czym Monette wyraził pogląd, że osiągnęli oni „znaczną obecność w okultystycznej cyberprzestrzeni ”, i tym samym stali się„ jedną z najbardziej znanych grup Ścieżki Lewej Ręki z racji swojej publicznej obecności ”. Wiele z tych pism było następnie reprodukowanych przez inne grupy. Kaplan uważał ONA za „ważne źródło satanistycznej ideologii / teologii” dla „okultystycznej krainy narodowego socjalizmu”, a mianowicie grup neonazistowskich, takich jak Czarny Zakon. Grupa zyskała większą uwagę po wzroście zainteresowania opinii publicznej wpływem Myatta na grupy terrorystyczne podczas wojny z terroryzmem w 2000 roku. Historyk ezoteryki Dave Evans stwierdził, że ONA „zasługują na całą pracę doktorską” , podczas gdy Senholt wyraził pogląd, że „potencjalnie niebezpieczne byłoby ignorowanie tych fanatyków, jakkolwiek ograniczona może być ich liczba”.

Według raportu organizacji zajmującej się prawami obywatelskimi, Southern Poverty Law Center, ONA "zajmuje ważną pozycję w niszy, międzynarodowym powiązaniu okultystycznych, ezoterycznych i / lub satanistycznych grup neonazistowskich". Kilka gazet podało, że O9A jest powiązany z wieloma wybitnymi postaciami ze skrajnej prawicy oraz z grupami neonazistowskimi, takimi jak Atomwaffen Division, National Action (UK) i Sonnenkrieg Division, brytyjska filia Atomwaffen Division.  Hope not Hate poinformował w marcu 2020 r., Że było sześć przypadków neonazistów powiązanych z O9A ściganych za przestępstwa terrorystyczne tylko w ciągu tego roku. Artykuł w gazecie The Times z 2019 r. Stwierdził, że „reporter Timesa potajemnie zajmował się grami Platforma Discord do infiltracji satanistycznej grupy neonazistowskiej, dostępnej tylko na zaproszenie, o nazwie The Order of Nine Angles (O9A). Grupa otwarcie zachęcała do aktów terroryzmu i obchodziła to, co określano jako ezoteryczny hitleryzm. ” W marcu 2020 roku brytyjskie poparcie polityczne grupa Hope Not Hate rozpoczęła kampanię mającą na celu zakazanie Zakonu Dziewięciu Kątów - zakazanie im - jako grupy terrorystycznej, kampanię wspieraną przez kilku brytyjskich parlamentarzystów, w tym Yvette Cooper, przewodniczącą Komisji Spraw Wewnętrznych z Partii Pracy.

Spadochroniarz o nazwisku Ethan Melzer z Podniebnych Żołnierzy 173 Brygady Powietrznodesantowej, który został przydzielony do 1 batalionu 503 pułku piechoty w Vicenzie we Włoszech, w latach 2019-2020, zaplanował zasadzkę na swoją jednostkę, „w wyniku której miało zginąć jak najwięcej z jego współpracowników. " W czerwcu 2020 roku został oskarżony o spisek i usiłowanie zabójstwa członków służby wojskowej oraz zapewnianie i usiłowanie materialnego wsparcia terrorystom. Spadochroniarz został oskarżony o ujawnienie tajnych informacji (w tym lokalizacji jednostki) do swoich współspiskowców z Dywizji RapeWaffen i Zakonu Dziewięciu Kątów (O9A). Grozi mu maksymalny wyrok dożywocia.

1. W muzyce i literaturze

Wpływ ONA rozciąga się na niektóre zespoły black metalowe, takie jak Hvile I Kaos, które według raportu w sekcji muzycznej LA Weekly „przypisują swój cel i tematykę filozofii Zakonu Nine Angles”, chociaż od Grudnia 2018 zespół nie jest już związany z ONA. Francuski zespół Aosoth został nazwany na cześć bóstwa O9A i ma bezpośredni wpływ liryczny od O9A. Album Intra NAOS włoskiego zespołu Altar of Perversion został nazwany na cześć eseju O9A NAOS: A Practical Guide to Modern Magick i ukazuje ścieżkę członków zespołu przez Numinous Way. Niektóre utwory muzyczne związane z O9A również budzą kontrowersje; The Quietus opublikował serię artykułów w 2018 r. Badających związki między skrajnie prawicową polityką, muzyką i ONA.

W serii powieści Jacka Nightingale'a autorstwa Stephena Leathera, satanistyczny „Zakon dziewięciu kątów” jest wiodącymi antagonistami. Podobnie, w powieści Conrada Jonesa Child for the Devil z 2013 roku pojawiła się fabularyzowana satanistyczna grupa o nazwie „Zakon Dziewięciu Aniołów”. W innej powieści, Black Angel, Jones zamieścił stronę zatytułowaną „Informacje dodatkowe”, zawierającą ostrzeżenie o Zakonie Dziewięciu Kątów.


SATANORIUM.PL

ONA - Zakon Dziewięciu Kątów
Order of Nine Angles (Zakon Dziewięciu Kątów) uważany jest za jedną z najbardziej kontrowersyjnych organizacji satanistycznych. Działalność, a także głoszone poglądy wywołują szok nawet wśród innych organizacji z nurtu Ścieżek Lewej Ręki. ONA podkreśla, że reprezentuje tzw. "tradycyjny satanizm", istotnie różniący się od tego jaki propaguje Kościół Szatana czy też Świątynia Seta. Swoje powstanie datuje na lata sześćdziesiąte XX wieku. Zakon powstał w Anglii, w wyniku połączenia się wielu mniejszych grup okultystycznych oraz przez rekrutację członków z innych, mniejszych świątyń i zakonów. Owe mniejsze grupy składały się z uczniów, studiujących pod okiem niewielkiej liczby adeptów magii. Grupy te, choć autonomiczne, związane były z tą samą tradycją i działały pod kontrolą jednego Mistrza. Nauczania oraz działania jednostek były tajne. Niedługo do nich zaczęli przechodzić członkowie innych, także niewielkich grup, takich jak na przykład The Temple of The Sun czy Black Magic. Liczebność jednej grupy nigdy nie przekroczyła 30 uczniów. Konsolidacja wiązała się z wytworzeniem pewnej wewnętrznej struktury i nadaniem nowemu zakonowi nazwy - Order of Nine Angles. Grupy wchodzące w skład nowopowstałej organizacji zachowały swe pierwotne nazwy i zaczęły funkcjonować jako podległe świątynie. W odróżnieniu od ToS i CoS, ONA pozostała organizacją raczej tajną. Kwalifikuje się ją często do tzw. Pogańskich Ścieżek Lewej Ręki i razem z Fraternity of Baelder są to najprawdopodobniej jedyne autentycznie działające grupy przynależne do tego nurtu. Wszystko co można powiedzieć o ONA wynika z publikowanych przez Zakon artykułów i innych tekstów, które często przybierają formę przewodnika dla przyszłych wyznawców tradycyjnego satanizmu, instruując czytelnika odnośnie kształtu rytuałów, organizowania struktury Świątyni czy wymagań stawianych adeptom magii.

Aby poznać i zrozumieć kształt satanizmu, wyznaczone cele oraz taką, a nie inną postać struktury Zakonu, należy najpierw poznać przyjętą przez ONA metafizykę. Obok metafizyki funkcjonuje w myśli ONA także i mitologia, którą organizacja traktuje jako pewną legendę, w którą można wierzyć lub nie.
Według nauk ONA istnieją dwa równoległe wszechświaty: świat "przyczynowy" (causal) i świat "bezprzyczynowy" (acausal). Świat przyczynowy to czterowymiarowa czasoprzestrzeń, w której obowiązują prawa fizyki, dające się modelować matematycznymi wzorami. Tutaj czas jako jeden z wymiarów ma strukturę liniową. To prostu świat, w którym żyjemy i który postrzegamy przez zmysły. Natomiast równoległy mu świat bezprzyczynowy, to czasoprzestrzeń skończonego wymiaru, ale składająca się z więcej niż 3 wymiarów przestrzennych i więcej niż jednego wymiaru czasowego. Tym samym czas nie posiada tutaj struktury liniowej i może biec w różnych kierunkach (w matematycznym modelu takiego świata świetne zastosowanie znalazłyby nieliniowe logiki temporalne - przyp. aut.). Świat bezprzyczynowy posiada swój rodzaj energii, inny niż energia obecna w świecie przyczynowym. Jak można się tego spodziewać, obydwa światy nie są do końca niezależne. Istnieją miejsca w świecie fizycznym, które są źródłami energii ze świata bezprzyczynowego. Owa energia istotnie wpływa na wydarzenie dziejące się w świecie przyczynowym. W obrazie świata związanym z tradycją, którą przedstawia ONA, szczególne miejsce zajmują istoty żywe, a ogólniej rzecz biorąc przyroda ożywiona. Nie ma w nim miejsca na materializm czy naturalizm. Tutaj organizmy są postrzegane jako miejsca styku między dwoma światami, gdzie następuje przepływ energii ze świata bezprzyczynowego. Fakt, że istnieje życie czy świadomość jest interpretowany jako wynik działania i przepływu energii z równoległego świata. Organizm stojący na wyższym poziomie rozwoju ma dostęp do większych zasobów owej energii.

Działanie i wpływ energii ze świata bezprzyczynowego w fizycznym świecie nosi nazwę Eonu. Eon ma swój początek i koniec - energia jednego Eonu jest skończona i działa w obrębie skończonej przestrzeni, a zatem początek i koniec Eonu wiąże się odpowiednio z powstaniem i upadkiem cywilizacji. Ma to związek z jej organicznym postrzeganiem. Podobnie jak wyczerpanie się życiowej energii, pochodzącej z równoległego świata, wiąże się ze śmiercią organizmu, tak samo koniec Eonu wiąże się ze śmiercią cywilizacji. Kolejne cywilizacje stoją na co raz większym poziomie rozwoju ewolucyjnego, zawsze są niepowtarzalne i oryginalne, mają swoją kulturę i etos. Energia ze świata bezprzyczynowego wpływa na działania indywidualnych jednostek, a te tworząc cywilizację przenoszą ten wpływ na kształt całej cywilizacji. Eon trwa ok. 2000 lat, a na Ziemi są miejsca, w których działanie energii podczas konkretnego Eonu było najsilniejsze. ONA uważa, że miejscem takim był Stonehenge.

Wyodrębnione przez Zakon cywilizacje to:

Sumeryjska,
Helleńska,
Zachodnia,
Galaktyczna.

Jak już wspomniano, miejscem styku między dwoma światami i centrum przepływu energii ze świata bezprzyczynowego jest każdy żywy organizm. Miejsca takie ogólnie nazywa się Bramami (Gates). W związku z tym, co zostało napisane wcześniej, każdy z nas nosi w sobie Bramę. Ludzie jako istoty świadome mogą rozwijać swoje zdolności tak, aby uzyskiwać większą ilość energii z równoległego świata. Mało tego - mogą w ten sposób wejść na wyższy poziom samoświadomości, a tym samym i poziom rozwoju. Jest to w indywidualnym zakresie główny cel, jaki stawiają sobie praktykujący magię w obrębie ONA. Oprócz tego tym istnieją też tzw. Bramy Gwiezdne (Star Gates). Te, w odróżnieniu od poprzednich, nie istnieją w organizmach żywych, lecz istnieją obiektywnie, w realnym świecie jako połączenia między dwoma światami i mają konkretną lokalizację geograficzną.

Taki wizerunek świata już w pewien ogólny sposób nakreśla cele Zakonu. Najogólniejszy cel to prowadzenie do ewolucyjnego rozwoju cywilizacji przez wykorzystanie energii z bezprzyczynowego świata. Oprócz rozwoju cywilizacji niemniej istotnym jest rozwój gatunku ludzkiego, wykształcenie kogoś w rodzaju nietzscheańskiego nadczłowieka. Zakon wyznaje indywidualizm i elitaryzm. Wyraża przekonanie, że o losie, kształcie, rozwoju społeczeństw decydują wybitne jednostki, elita, indywidua o wyższym poziomie samoświadomości. Order of Nine Angles chce ukształtować taką elitę, wytworzyć adeptów, którzy używając magii, wiedzy i inteligencji będą prowadzić do rozwoju społeczeństw.

Warto powiedzieć kilka słów o mitologii. ONA uznaje się za reprezentanta satanizmu tradycyjnego, a źródła tej tradycji wiąże z mitami Cthulu. Można je znaleźć w pismach H.P. Lovecraft'a. Zakon twierdzi jednak, że owe teksty dokonują licznych nadinterpretacji i zawierają wiele przeinaczeń. Przeciwnicy ONA z kolei uważają, że to właśnie ONA zaadoptowała sobie historie Lovecrafta i włączyła je do swojej tradycji. Nie wnikając w te spory, nie ulega wątpliwości, że owe mity odgrywają istotną rolę w magii uprawianej przez Zakon.
Mity wiążą się z istnieniem Ciemnych Bogów (The Dark Gods) w świecie bezprzyczynowym. Początek nowego Eonu, a tym samym otwarcie się Bram czy Gwiezdnych Bram i przepływ energii do świata fizycznego, utożsamiany jest z objawieniem się Ciemnych Bogów. Natomiast rytuały mające na celu wyzwolenie tej energii polegają na ich wezwaniu. Dodatkowo, magowie z ONA wierzą w możliwość fizycznej podróży do świata Ciemnych Bogów, jak i podróży astralnej. Podróż taka jest trudna, jeśli Bramy są zamknięte, gdyż wymaga wiele energii i jest niebezpieczna dla osoby chcącej tego dokonać.

Order of Nine Angles posiada charakterystyczne stopnie hierarchii. System gradacji składa się z 7 etapów (tzw. seven-fold Way). Awans na kolejny etap jest zadaniem bardzo trudnym, zgodnie z wyznawanym elitaryzmem. Kolejnymi etapami są:

1. Inicjacja (Initiation)
2. Adept Zewnętrzny (External Adept)
3. Adept Wewnętrzny (Internal Adept)
4. Mistrz / Mistrzyni (Master / Mistress)
5. Wielki Mistrz / Wielka Mistrzyni (Grand Master / Grand Mistress)
6. Magus
7. Nieśmiertelny (Immortal)

Proces zaczyna się od Inicjacji. Jednak nim ona nastąpi, kandydat musi wykonać kilka zadań, nałożonych na niego przez Mistrza lub Mistrzynię. Ci drudzy są opiekunami, przewodnikami, którzy mają za zadanie poprowadzić nowicjusza, chcącego realizować 7-etapowy proces rozwoju. Przed Inicjacją wymaga się od kandydata przeprowadzenia nieskomplikowanego, zamkniętego rytuału. Poza tym przechodzi on wiele testów, których się nie oczekuje albo nawet nie jest ich świadomym. Stawia się go często w nieoczekiwanych i kłopotliwych sytuacjach, które są zaaranżowane w taki sposób, aby zdał sobie sprawę z tego, że to nie Zakon poddaje go testom, lecz że to on sprawdza samego siebie. ONA chce w ten sposób pomóc zrozumieć kandydatowi własne motywacje i oczekiwania. Chce, aby sprawdził się w różnych sytuacjach i wyzbył się wielu iluzji, dotyczących jego roli w Zakonie. Następnie odbywa się "Rytuał Inicjacji" (Rite of Initiation). Nie jest jednak niezbędny i może być zastąpiony inną formą. Inicjacja ma przekonać kandydata o realności i skuteczności magicznych działań. Może być to dokonane albo poprzez silny rytuał z wykorzystaniem inwokacji, albo wykorzystując moc Mistrza, sprawić by kandydat doświadczył na sobie działania magicznych sił. Można też umiejscowić nowicjusza w miejscu, gdzie magiczne moce występują naturalnie albo zostały wytworzone przez Adepta.

Po zakończeniu Inicjacji, nowicjusz jest poddawany licznym, często bardzo trudnym zadaniom. Wykonanie zadań wymaga zdobycia umiejętności magicznych oraz wykazania się pod względem fizycznym i intelektualnym. Ten etap może trwać od kilku miesięcy do 2 lat, a może się też zdarzyć, że kandydat na Adepta nie podoła zadaniom i Mistrz / Mistrzyni zdecyduje, iż 7-etapowy proces rozwoju musi zostać przerwany. Ciekawym przykładem jest polecenie kandydatowi przebrania się w czarny, satanistyczny strój i prowokowanie otoczenia aroganckim, pełnym dumy zachowaniem. Zmuszony jest on na wypadek ataków, bronić swoich satanistycznych przekonań. Zadanie może też dotyczyć przeniknięcia do innej, satanistycznej grupy i zakłócania odbywających się tam rytuałów. Zakon chce w ten sposób rozwijać umiejętności magiczne kandydata i uczyć technik manipulacji. Istotną rolę na tym etapie odgrywają też zadania, sprawdzające umiejętności fizyczne. Aby kandydat stał się Adeptem musi między innymi:

pokonać 20 mil w 2h w terenie górzystym, z ciężkim bagażem, przejechać rowerem nie mniej niż 200 mil w 12 godzin,
założyć własną grupę magiczną i przeprowadzać w niej regularne i tajne rytuały,
znaleźć osobę, płci przeciwnej, która będzie towarzyszyć w wykonywaniu magicznych prac,
opanować i zrozumieć konkretne magiczne techniki,
doświadczyć niebezpieczeństw w realnym świecie i wyjść z nich cało,
spędzić 3 miesiące w kompletnym osamotnieniu, z dala od wygód,
rozwinąć pewne intelektualne zdolności, do tej pory zupełnie obce np. opanowanie wyższej matematyki,
To tylko niektóre warunki, a spełnienie ich jest co najmniej niełatwe. Chociaż to dopiero połowa drogi, zdaniem Zakonu osiągniecie poziomu Adepta czyni człowieka dojrzałym, wzmacnia charakter, wzbogaca wiedzę. ONA kładzie nacisk na osiągnięcia w realnym świecie, trzymając się zdania, że sama wiedza i zmiany dokonane w człowieku, które nie manifestują się na zewnątrz, są nic nie warte. Jeśli kandydat spełnił wszystkie wymagania, odbywa się rytuał awansujący na poziom Zewnętrznego Adepta.

Kolejny etap może być realizowany na 2 sposoby. Pierwszy z nich to rozwijanie działalności własnej grupy magicznej, założonej w poprzednim etapie, a drugi to praca z towarzyszem / towarzyszką i poprowadzenie jego lub jej przez magiczną ścieżkę. Etap trwa od roku do dwóch. Kontakty z Mistrzem są już tu ograniczone, a Adept koncentruje się na prowadzeniu rytuałów i nauczaniu grupy czy osoby towarzyszącej. Sukcesy związane z osiągnięciami magicznymi jak i związane z prowadzeniem grupy, odniesione przez Zewnętrznego Adepta decydują o jego awansie. Przejście na wyższy poziom zmusza Adepta do opuszczenia grupy i przekazanie w ręce osoby mniej doświadczonej.

Aby awansować dalej, Adepci muszą wykazać się prawdziwym i głębokim zrozumieniem Magii Eonów, nie może to być rozumienie czysto abstrakcyjne i intelektualne. Muszą zrozumieć ją przez praktyczne jej używanie, w prawdziwym świecie, a także mieć za sobą wiele lat doświadczeń, które dadzą im energię i witalność. Nie chodzi nawet o zrozumienie samej magii Eonów, ale głównie o poznanie charakteru magicznych sił. Muszą także wyrobić sobie umiejętność samooceny, która pozwoli określić, jakich doświadczeń jeszcze im brakuje. Na Mistrzów / Mistrzynie awansują Adepci, którzy wyśmienicie opanowali techniki magiczne. Sprawdzian, jaki ich czeka, to 80-milowa wędrówka, w izolacji, z dala od ludzi, bez wsparcia, nosząc żywność i inne niezbędne przedmioty. Wyprawa zaczyna się wraz ze wschodem słońca, a kończy się następnego dnia. Po osiągnięciu celu, odprawia się niebezpieczny psychicznie rytuał. Osiągnięcie 4. etapu jest oznaką, że Adept posiadł prawdziwą wiedzę i że odróżnia się od zwykłych ludzi bogactwem doświadczeń, a także tym, że nie tylko dotarł do granic fizycznych i psychicznych możliwości, ale że je przekroczył. Zakon uważa Mistrzów za inną rasę, za elitę o wiele bardziej ekskluzywną niż Adepci, za ludzi, którzy w pełni zrozumieli samych siebie, wszechświat oraz jego ukryte moce

.
Wielki Mistrz musi wykazać się umiejętnością dokonywania istotnych zmian w przyczynowym świecie, stosując magię Eonów. Działanie magii musi być ewidentne i dotyczyć struktur istniejących w fizycznym świecie, np. oddziaływanie na społeczności. ONA zaznacza, że przejście na poziom Wielkiego Mistrza, nie dokonuje się przez wydanie masy pism o magii czy wygłoszenie niezliczonej ilości referatów. Tak samo, jak w osiąganiu pozostałych etapów, chodzi o bogate, praktyczne doświadczenie. Tutaj jednak mówi się, że Wielki Mistrz to geniusz, niezwykle kreatywny i obdarzony wyśmienitym intelektem.
O dalszych etapach - Magus i Nieśmiertelnym ONA pisze niewiele. Podaje, że Wielkich Mistrzów jest dwóch, trzech na stulecie. Magus jest jeden na dwieście lat. Poziom Nieśmiertelnego może uzyskać Wielki Mistrz, jeśli stworzy sam, używając magii, fizyczny świat i zapewni sobie w ten sposób nieśmiertelność. Etap ten nie jest jednak osiągalny w realnym świecie i jak twierdzi ONA, każdy kto za życia uważa, iż osiągnął siódmy etap seven-fold Way jest oszustem.

Historia, kosmologia, struktura organizacji i ogólnie nakreślone cele ONA, na pierwszy rzut oka mogą nie wydawać się w żaden sposób szokujące, przerażające czy kontrowersyjne. Przysłowiowy diabeł tkwi w szczegółach. Dokładniejsze poznanie celów i strategii działania ONA przekonuje, że powyższe słowa wcale nie muszą być przesadzone.
Jak już wiadomo, głównym zamierzeniem ONA jest rozwój cywilizacji i rozwój człowieka jako gatunku. Przez rozwój cywilizacji ONA rozumie stworzenie społeczeństwa satanistycznego, powstanie Imperium. Ustrój nowego tworu, zgodnie z wyznawanym elitaryzmem, musi być narodowym socjalizmem. Tylko taki ustrój, zdaniem ONA, pozwoli osiągnąć satanistyczne cele. Wobec powyższego, niezbędne jest doprowadzenie do upadku systemów demokratycznych. Zdaniem ONA, system demokratyczny tłamsi indywidualizm, idee równości i wolności są tylko abstrakcyjnymi ideami, a próba ich realizacji nie prowadzi do rozwoju gatunku ludzkiego. Osobisty rozwój jest hamowany, głównie przez powszechny egalitaryzm. Nauki i treningi ONA uczą przetrwania w trudnych warunkach, w brutalnym świecie. Przeciwko egalitaryzmowi wypowiada się i Kościół Szatana i Świątynia Seta i pewnie wiele innych organizacji satanistycznych, ale ONA kładzie wyraźny nacisk na praktyczną realizację, opracowując konkretne, dalekowzroczne plany działania, nie ograniczając się do wyrażenia postulatów czy opracowania tylko teoretycznego programu.
Zgodnie z teorią magii Eonów, każdy Eon ma swój początek i koniec, każdy wiąże się z pewną cywilizacją. Aby mógł nadejść nowy Eon, musi nastąpić upadek cywilizacji w wyniku wyczerpania się energii starego Eonu. Zdaniem Zakonu każda cywilizacja kończy się wraz z upadkiem wielkiego imperium, więc tym samym obecna cywilizacja zachodnia musi stać się imperium, a następnie się rozpaść, aby utorować drogę kolejnej - o wyższym stopniu rozwoju. Nowy Eon nadejdzie, kiedy otworzy się kolejna Brama Gwiezdna, a ta znajduje się poza naszą planetą, więc jej otwarcie, a tym samym początek nowej ery, nastąpi w wyniku podróży międzyplanetarnych.

Upadek systemów demokratycznych winien rozpocząć się od USA, ze względu na wielkość państwa i duże wpływy. Jak ONA chce obalić demokratyczny porządek? Oczywiście używając technik manipulacyjnych i Magii Eonów. Wszelkie działania, zakłócające funkcjonowanie obecnych społeczeństw, są pożądane. Destabilizacja, między innymi, ma być osiągana przez pomoc w rozprzestrzenianiu pornografii, dokonywaniu zbrodni, dystrybucji narkotyków, dokonywaniu destabilizacji politycznej i ekonomicznej, wzniecaniu nastrojów rasistowskich. Zajmować się tym mają Adepci, którzy wykorzystując swoje nabyte zdolności, winni obsadzać polityczne stanowiska i wpływać negatywnie na struktury państwowe.

W strategii działania ONA wyraźnie zauważalny jest także rasizm i paneuropeizm. Zakon jest zdania, że aby zapewnić ewolucyjny rozwój cywilizacji należy zachować czystość rasową. Rasy nie powinny się mieszać, lecz rozwijać się oddzielnie. Ma to być powrót do korzeni, naturalny podział, polegający na istnieniu potężnych, odrębnych narodów, odróżniających się rasą, z dominującą pozycją rasy europejskiej, jako tej, która jest obecnie w najwyższym stadium rozwoju cywilizacyjnego. Rasy wcale nie muszą walczyć ze sobą, a raczej wspólnie powinny realizować cel eksploracji kosmosu. ONA przyznaje otwarcie, że przeobrażeniom i realizacji owej strategii będzie towarzyszyć rozlew krwi, łamanie prawa, przemoc. Jednak właśnie w taki sposób Zakon rozumie rdzenny, tradycyjny satanizm - jako wywoływanie zmian w realnym świecie przez konkretne działania, gdzie priorytetem jest osiągnięcie celu. Rzeczą drugorzędną jest to, czy wywoła to pośrednio lub bezpośrednio rozlew krwi. Rdzenny satanizm jest amoralny, akceptuje rzeczywistość taką, jaka ona jest i wykorzystuje ją do osiągnięcia celów. A rzeczywistością tą jest, między innymi, istnienie ras i instynktów. To właśnie idealistyczne, bezkrwawe spojrzenie na świat, różne etyczne stanowiska jakie zajmują nowoczesne organizacje satanistyczne, stanowi dla Zakonu świadectwo ich pseudosatanizmu.

Dążenie do celów wszelkimi dostępnymi środkami nie wyklucza dokonywania przez satanistów z ONA ofiar z ludzi. Ofiara taka zostaje dokonana w imię satanizmu. Ofiarami powinny być jednak osoby, które okazały się zupełnie bezwartościowe, które przez swoje działania (lub ich brak) na pewno nie przyczynią się do ewolucyjnego rozwoju cywilizacji. Jest to pewien rodzaj sportu. Można dać ewentualnej ofierze kilka szans na udowodnienie swojej własnej wartości. Jeśli testy zawiodą, można dokonać likwidacji. Na zarzut, że jest to akt bezprawia, ONA ma łatwą do przewidzenia odpowiedź. Prawo tłumi naturalne instynkty silnego i zdrowego człowieka - ma on swoją własną, naturalną sprawiedliwość, a prawo jest wyrazem tyranii, traktującej ludzi jak dzieci, odbierając im możliwość samodzielnego wydawania sądów i wykonywania wyroków. Argument łamania prawa nie może przekonywać Zakonu, który najchętniej by to prawo całkowicie przeorganizował.

Order of Nine Angles przybrał neonazistowskie oblicze najprawdopodobniej od początku lat dziewięćdziesiątych. Obecni przeciwnicy ONA zarzucają zakonowi także przypisanie sobie fałszywej historii i przywłaszczenie sobie mitów Lovecrafta. Zarzuca się im, że to przegrani ludzie, którzy starają zrobić z siebie elitę. Mówi się, że Zakon stał się znany, od kiedy zaczął propagować rasistowskie poglądy i przyznawać się do składania ofiar z ludzi.

Więcej informacji na temat ONA można znaleźć w artykułach i pracach Zakonu, między innymi: "Black Book of Satan I,II,III", zawierająca proste rytuały, "Culling - A Guide to Sacrifice" - o składaniu ofiar, "NAOS - A Practical Guide to Modern Magic".




MUZYKA O9A (LINK)